تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۹۰۸
تعداد بازدید: ۲۶۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
بر اساس تصویب طرح جایگزینی شناورهای فرسوده، تعداد 900 فروند شناور فلزی جایگزین در یک بازه‌ زمانی پنج ساله در کارخانجات منتخب داخلی ساخته خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز، بر اساس مصوبه هیات وزیران در خصوص لزوم نوسازی ناوگان فرسوده دریایی کشور و در راستای وظایف شورایعالی صنایع دریایی در جهت بهره ‌گیری کامل از ظرفیت ‌های کشور، دبیرخانه این شورا با همکاری اساتید دانشگاه ‌های معتبر کشور اقدام به ارائه طرح جایگزین شناورهای سنتی نموده است. 
از مشخصات بارز این طرح می ‌توان به حدود 70 درصد داخلی ‌سازی سخت ‌افزاری و صد درصد بومی بودن طراحی آن اشاره نمود. همچنین سهولت کاربری در مقایسه با شناورهای سنتی و علاوه بر آن، عملکرد هیدرودینامیکی مناسب در آب ‌های کشور نیز از دیگر برتری‌ های این طرح است. در طراحی بدنه و سازه‌ این شناور بر لزوم کاهش هزینه ساخت و نگهداری نیز تاکید شده است.
این شناور در دو کلاس وزنی طراحی شده است، کلاس اول برای جایگزینی بازه‌ وزنی 150 تا 250 تن و کلاس دوم نیز برای بازه‌ وزنی 300 تا 500 تن مناسب می ‌باشند.
بر اساس اعلام دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی، در طرح تصویب شده، تعداد 900 فروند شناور فلزی جایگزین در یک بازه‌ زمانی پنج ساله در کارخانجات منتخب داخلی ساخته خواهد شد. متولی اصلی اجرای طرح، وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده که می ‌بایست نسبت به اجرایی نمودن طرح با استفاده از امکانات و زیرساخت ‌های بخش دولتی و خصوصی اقدام نماید. منابع مالی طرح نیز با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی از محل وجوه اداره شده در اختیار این سازمان و سود بازرگانی وصولی از کالاهای ملوانی تأمین خواهد شد. پیگیری کلیه‌ موارد مربوط به این طرح نیز بر عهده‌ دبیرخانه‌ شورایعالی صنایع دریایی می ‌‎باشد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دریادوست
|
Ukraine
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
0
تا جایی که خاطرم هست حدود سال 1383 بود که طرحی با همین نام برای جایگزینی 6000 فروند لنچ چوبی و شناورهای فرسوده اعلام شد در سه تیپ 500، 1000 و 1500 تنی. ولی در عمل این طرح هم بجایی نرسید چون معضلات تامین مالی و منبع تسهیلات بانکی و نحوه همکاری بانکها حل نشد.
الان هم گلوگاه این طرح همین منبع تسهیلات بانکی است که اگر حل نشود این طرح هم به سرنوشت طرح قبلی دچار میشود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: