تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۹۱۳
تعداد بازدید: ۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
در کتاب "آینده سیستم های هوشمند در صنایع دریایی"، فناوری سیستم های هوشمند در صنایع دریایی و روند توسعه آن تا سال 2030 میلادی مورد بررسی قرار می گیرد.
به گزارش مارین نیوز، سیستم های هوشمند، رباتیک و هوش مصنوعی در حال حاضر بیشتر حوزه ها را متحول کرده است. امروزه امکان سنجی فنی همراه با مزایای اقتصادی قانع کننده از قبیل بازدهی بالا در بسیاری از زمینه ها باعث شده که سرمایه گذاری در زمینه هوشمند سازی روز به روز افزایش یابد.
دبیر گروه مطالعات و برنامه ریزی راهبردی ستاد دریایی معاونت علمی در اینباره اظهار داشت: هوشمند سازی در صنایع دریایی یکی از فناوری های نوظهور و جدید بوده و پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک سیستم های هوشمند در حوزه ‌های مختلف دریایی مانند کشتی سازی، بنادر و حمل و نقل دریایی، ایمنی و نجات و صنایع فراساحل کاربرد فراوانی داشته باشد.
امیرحسین صفرقلی افزود: بسیاری از شرکت های مطرح خارجی برنامه هایی برای هوشمند شدن شناورهای کانتینربر تا سال 2030 میلادی ارائه داده اند. رقابت شدیدی بین شرکت ها برای دستیابی سریع تر به نتیجه مطلوب وجود دارد. بسیاری از سازمان ها و شرکت ها در حال توسعه زیرساخت ها برای پیشرفت در این زمینه هستند. توسعه بنادر هوشمند و ارتباطات با پهنای باند بسیار بالا از جمله این زیرساخت ها محسوب می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی شناور هوشمند در مقیاس کوچک و در طیف گسترده ای از کاربردها به بهره برداری رسیده که کاربردهایی از قبیل اقیانوس شناسی، عملیات دریایی و تحقیق و اکتشاف را دارند.
صفرقلی اشاره کرد  می توان گفت سال ‌های اخیر نقطه عطفی در بلوغ هوشمند شدن صنعت دریایی و رشد شناورهای بدون سرنشین است. با اینحال ضروری است با بینشی عمیق تر تحولات و چالش های این فناوری در صنایع دریایی مباحث اشتغالزایی، مهارت ها و تمامی جنبه های اجتماعی و اقتصادی آن مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: براین اساس یک گروه از متخصصین خارجی با استفاده از داده های تخصصی و روش های آینده پژوهی روند فناوری های دریایی جهانی تا سال 2030 را تعریف کرده اند. این مطالعات نشان دهنده نگرش این گروه به آینده فناوری هایی است که ممکن است تا سال 2030 میلادی ارائه شود.
دبیر گروه مطالعات و برنامه ریزی راهبردی ستاد دریایی معاونت علمی گفت: ستاد دریایی با توجه به نقش فناوری سیستم های هوشمند در تحولات آینده صنایع دریایی اقدام به ترجمه مطالعات فوق با عنوان "آینده فناوری های دریایی – سیستم های هوشمند" کرده است. در این کتاب سعی شده فناوری سیستم های هوشمند در صنایع دریایی و روند توسعه آن تا سال 2030 میلادی مورد بررسی قرار گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: