تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۹۳۰
تعداد بازدید: ۲۷۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
رییس انجمن سازندگان شناور، تجهیزات و سازه های دریایی ایران گفت: توسعه صنعتی در کشور منحصراً از طریق صنعت دریا امکان پذیر می باشد و اتكال به محورهای دیگر جنبه مقطعی و منطقه ای پیدا می كند، در واقع صنعت دریا دروازه ورودی صنعت كشور به بازار جهانی می باشد.
به گزارش مارین نیوز، رییس انجمن سازندگان شناور، تجهیزات و سازه های دریایی ایران با بیان اینکه همیشه از واژه توسعه دریا محور نام برده میشود ولی عملاً توسعه در این كانال جریان پیدا نمی كند، تاكید كردند كه واقعاً اگر می خواهیم توسعه صنعتی در کشور حاصل شود، این امر منحصراً از طریق صنعت دریا امکان پذیر می باشد و اتكال به محورهای دیگر جنبه مقطعی و منطقه ای پیدا می كند.
ناصر فلاحی اظهار داشت: زندگی در دریا همان نیازمندیها را دارد كه در شهر جاری است و لذا بایستی نیازمندی های این شهر متحرك را با قید اعمال استانداردهای كیفی و ایمنی مشخص تامین نمود. اعمال این استانداردها باعث ارتقاء سطح كیفی تولیدات در تمام زمینه ها می گردد و تولیدكنندگان به اعمال استانداردی عادت پیدا می كنند كه تولیداتشان در سطح جهانی مورد قبول قرار می گیرد. در واقع صنعت دریا دروازه ورودی صنعت كشور به بازار جهانی می باشد.
این چهره باسابقه صنایع دریایی کشور ادامه داد: متاسفانه علی رغم پیگیریهای صورت گرفته در مورد ارجاع كار به كارخانه های داخلی كه حقیقتاً دارای قابلیت های بسیار بالا می باشند شاهد عقد قرارداد های میلیاردی از طرف شركت های كشتیرانی ایرانی به خارج از كشور در همین دوران تحریم هستیم، درحالیکه تقریباً همه کارخانه هایمان در جنوب و شمال کشور بیکار و یا در حال تعطیلی هستند. 
فلاحی گفت: در حال حاضر در هر لحظه 10 الی 15 کشتی ایرانی در یاردهای خارجی در حال تعمیر هستند و با وجود زیرساختها و نیروی های متخصص، تحصیل کرده و ماهر در این حوزه، هنوز شاهد بی محبتی و عدم علاقه به ارجاع كار به كارخانه های داخلی هستیم. 
این استاد سابق دانشگاه با بیان اینکه در بخش نظامی پیشرفت های بسیار خوبی حاصل شده است و بصورت جزیره ای درست عمل کرده اند و تحریم ها نیز در توسعه صنایع داخلی نظامی کمک کرده و باعث پیشرفت آنها شده است، گفت: از آنها ممنون هستیم که باعث شده این دیدگاه و رویکرد ایجاد شود که نیازمندیهایمان را در داخل کشور تامین کنیم و از تولیدات داخلی برای حفظ و حراست کشور استفاده بعمل آوریم و  این امر بسیار لذت بخش است. 
دیدگاه بنده این است که صنایع نظامی که فعالیت های خود را متمرکز نیازمندیها و تجهیزات دفاعی نموده، اجازه دهد که دیگر بخش های زیربنایی ایجاد شده اعتلاء پیدا کرده و دوش به دوش صنایع نظامی نیازمندی های حراستی، بازرگانی و تجاری کشور را پوشش دهند.
فلاحی گفت: اقداماتی برای اینکه بتوانیم توجه کشتیرانی ها و کاربران دریا که در واقع مشتریان صنایع داخلی دریایی هستند را جلب کنیم در مجلس و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و دیگر مراکز صورت پذیرفته است ولی هنوز منجر به قانونمندی استفاده از تولیدات داخلی نگردیده ایم و میل خرید از خارج از کشور کماکان موجود بوده و کم نشده است. 
این پیشکسوت و فعال صنعت دریایی کشور با بیان اینکه در بخش تجاری که افتخار یکی از بزرگترین ناوگان های دنیا را داریم برنامه ای برای ساخت و تولید نداریم، گفت: در تمام دنیا تشکیل ناوگان بزرگ تجاری زمانی صرف می کند که خودش در داخل بسازد و متعاقباً تعمیر کند، در غیر اینصورت حمل و نقل با کشتی های خریداری شده از خارج یک ضرر ملی است، زیرا قادر به بازگشت سرمایه های به کار رفته در خرید کشتی ها نمی گردد. 
فلاحی گفت: این عدم مسئولیت پذیری و دلسوزی بخش از مدیران کشور است و از همه شما، مسئولین و دست اندرکاران می خواهم در این خصوص کمک نمایند تا شاهد تحقق شعار امکانپذیر "توسعه دریا محور" در کشور باشیم.
رییس انجمن سازندگان شناور، تجهیزات و سازه های دریایی ایران که در نشست شورای سیاست گذاری چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" سخن می گفت، ضمن تشکر از سازماندهی خوبی که برای برگزاری این رویداد شده است، بیان داشت: از همه تقاضا دارم در این رویداد ترویجی با شعار زیبای "دریا مسیر پیشرفت" که به نظرم بسیار کار میمون و مبارکی است، نگاه دست اندرکاران را به صنایع داخلی دریایی که محور توسعه است جلب نماییم و توانایی های داخلی خود را نیز بالا ببریم. 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
0
0
استاد ارجمند وبزرگوار سلام

هر ضربه ای که میخوریم ازافراط وتفریط است. هم آنها که میگویند کلا ایران کشتی سازی بلد نیست و هم آنها که مدعی ساخت هر نوع کشتی با هر مشخصات و ابعادی در ایران هستند، هر دو با دو خنجر متفاوت بر پیکره کشتی سازی کشور میزنند. چون هرکدام فقط منافع صنفی خود را میبینند ولاغیر.

توصیه میکنم فیلم زیر یا مطلب مربوطه را یک نگاهی بیندازید. سپاس فراوان

https://www.isna.ir/news/97042714823/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D9%88%D8%AF


http://www.kashti.ir/node/693
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: