تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۹۳۲
تعداد بازدید: ۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: لازم است از نیروی های جوان و تحصیلکرده کشور حمایت نماییم، زیرا این نیروی جوان و تحصیلکرده کشور هسته های فناوری هستند و باید برای پیشرفت کشور از ظرفیت آنها بهره گرفته شود.
به گزارش مارین نیوز، عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در آستانه برگزاری چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" در گفتگو با ستاد خبری این جشنواره، اظهار داشت: دریا یک فرصت بزرگ برای پیشرفت کشور و حفظ منافع ملی است که باید از ظرفیت های آن بهره مند شویم. 
سعید جامعی ادامه داد: برای پیشرفت در این حوزه بایستی از ظرفیت نیروی جوان و تحصیلکرده کشور بهره گرفته شود و بدین منظور لازم است آنها با بازار کار آشنا شوند. 
جامعی با بیان اینکه یکی از دغدغه های جوانان اشتغال است زیرا عمدتا شرکتها و کارخانجات فعال در زمینه بازار کار خود با رکود مواجه شده اند و این مسئله باعث گردیده که فارغ التحصیلان در زمینه امنیت و آینده شغلی دچار مشکل شوند، افزود: در زمینه لازم است با هدایت و آموزش، جوانان را با بازار کار آشنا نمود و با نیاز سنجی در جایگاه درستی قرار داد تا در زمینه کسب و کار فعال شوند. 
وی گفت: با برگزاری جشنواره ها می توان با فضایی که ایجاد می شود، طرح ها و ایده های جوانان را به قضاوت گذاشت و سمت و سو داد تا در مسیر درست حرکت نمایند.  
عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: ارائه کارگاه ها فنی مهندسی و سمینارهای آموزشی برای شناخت بازار در  جشنواره ها که کمتر در دانشگاه ها برگزار می شود، افق را برای جوانان روشن و کمک می نماید تا بدانند زمانی وارد بازار کار می شوند به چه مهارتهایی را نیاز دارند.   
جامعی با بیان اینکه در طول سال جشنواره و برنامه های مختلفی برگزار میشود، ولی فضیلت جشنواره "دریا مسیر پیشرفت" این است که همه ساله بخش های علمی و مسابقات آن بیشتر می شود، اظهار داشت: این برنامه ها  کمک می کند در بحث اشتغالزایی، بچه ها با عرصه کسب و کار آشنا و وارد آن نمود، این جوانان را باید در مسیری بی اندازیم که بدانند که فقط درس و تئوری کافی نیست و چه کارهایی برای آمادگی خودشان باید انجام دهند. 
وی افزود: انجام کارهای دسته جمعی چه از لحاظ عملی و چه از لحاظ تئوری به بچه ها کمک می کند که با هم کار و تقسیم وظایف نمایند، مسئولیت پذیری خود را تقویت و در نهایت هر یک خود را در نتیجه کار سهیم بداند، برگزاری برنامه های مختلف تیمی تمرین خوبی برای آنها است. 
جامعی با بیان اینکه می توانیم در آینده شاهد باشیم که همین تیمها یه هسته فناور تشکیل دهند و به سمت شرکت های دانش بنیان بروند و با توجه به نیاز کشور کارهای فناورانه و نوآورانه انجام دهند، تاکید نمود: لازم است از ایده های آنها حمایت نماییم زیرا این نیروی جوان و تحصیلکرده کشور هسته های فناوری هستند که می توانند با کارهای فناورانه کسب و کار راه اندازی نمایند. 
عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در پایان از مسئولین و دست اندکاران برگزاری این جشنواره ها و تمام کسانی که کمک می کنند تا دانشجویان جوان بتوانند با فضای کسب و کار آشنا شوند تشکر کرد.  

شایان توجه است، چهارمین دوره جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش ‌بنیان دریایی و ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش ‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش های "جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی"، "مسابقات ربات‌ های زیردریایی (ROV)"، "مسابقات شناورهای هوشمند (RSV)"، "مسابقه ملی ایده‌ بازار دریایی"، "طرح‌ ها و دستاوردهای فناورانه دریایی کشور"، "جشنواره دانش‌ آموزی دریا"، "نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور"، "رویداد استارت‌ آپ دمو اپلیکیشن دریایی" و "رویداد کارآفرینی هوشمند سازی بنادر" از فردا 1 آبان‌ ماه به مدت 3 روز در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار می ‌شود. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: