تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۹۳۸
تعداد بازدید: ۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
دبیر ستاد توسعه صنایع دریایی معاونت علمی با بیان اینکه بر اساس نتایج مطالعات جهانی، حوزه دریا به سمت هوشمندسازی به پیش می‌رود، گفت: حوزه های مرتبط با اینترنت و نرم افزار فرصت مناسبی برای حضور بخش خصوصی و ایده پردازان در صنایع دریایی است.
به گزارش مارین نیوز، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در رویداد استارتاپی اپلیکیشن دریایی یکی از بخش های چهارمین جشنواره "دریا مسیر پیشرفت"، با تاکید بر اینکه هر حوزه فناوری نیاز به یک اکوسیستم و عناصر متعدد دارد، اظهار داشت: حوزه دریا با توجه به گستردگی در بعد مدیریتی و همچنین از جنبه شاخه‌ های علمی و تخصصی دارای عناصر و اکوسیستم‌ های گوناگون و گسترده‌ ای است.


محمدسعید سیف دلیل این گستردگی را توسعه فعالیت‌ ها در بخش‌ های مدیریتی، خدماتی، امنیت غذا، آبزی‌ پروری، صنعتی و بخش‌های امنیتی و نظامی دانست.
سیف اضافه کرد: از این جهت می ‌توان تصور کرد که بازیگران عرصه دریایی بسیار متعدد هستند، ضمن آنکه به یک بستر ارتباطی نرم‌افزاری و اینترنتی نیاز دارند تا بتوانند نیازهای ارتباطی این صنعت را برقرار کنند.
دبیر ستاد توسعه صنایع دریایی معاونت علمی با تاکید بر اینکه در آینده می‌توان صنایع دریایی را با مشارکت بخش خصوصی توسعه داد، خاطرنشان کرد: دریا علاوه بر نیازهای زیرساختی و تجهیزات گرانقیمت که از سوی دولت تامین می‌شود، نیاز به بسترهایی دارد که بخش‌های خصوصی نیز می‌توانند در آن وارد شوند. همان‌گونه که در بخش‌هایی چون حمل و نقل شهری، تامین کالا و خدمات‌رسانی از سوی فعالان بخش خصوصی اجرایی می‌شود.
سیف با بیان اینکه در بخش‌های صنایع دریایی بستر نرم‌افزاری و اینترنتی بسیار حائز اهمیت است، یادآور شد: در سال‌های گذشته ایده‌بازارهای گوناگونی برگزار شده است و در پی آن سرمایه‌گذاران بر روی طرح‌های با قابلیت تجاری‌سازی، سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در ادامه آن نیز در بخش صنایع دریایی اقدام به برگزاری رویدادهای استارتاپی کردیم.
وی با بیان اینکه در چهارمین جشنواره "دریا مسیر پیشرفت" اقدام به برگزاری استارتاپ اپلیکیشن شده است، ابراز امیدواری کرد که طرح‌های ارائه شده در این عرصه به تجاری‌سازی و ارزش افزوده منجر شود.
سیف در عین حال با تاکید بر اینکه در ستاد توسعه صنایع دریایی در این عرصه وارد شدیم، اضافه کرد: تفاوت دریا با خشکی در آن است که در دریا، دریانوردان روزهای متمادی به دور از خانواده مشغول به فعالیت هستند، از این رو بسترهای اینترنتی و هوشمندسازی در حوزه‌های دریانوردی بسیار حائز اهمیت است.
وی با تاکید بر اینکه آینده دریا به سمت هوشمندسازی به پیش می‌رود، گفت: پیش‌بینی‌های جهانی نیز بر این موضوع تاکید دارد و ما امیدواریم که با برگزاری رویدادهای علمی، بتوانیم بخش خصوصی را وارد عرصه اپلیکیشن‌های دریایی کنیم.
دبیر ستاد توسعه صنایع دریایی معاونت علمی اضافه کرد: علاوه بر استارتاپ اپلیکیشن در روز پنجشنبه رویداد هوشمندسازی بنادر نیز در جشنواره "دریا مسیر پیشرفت" برگزار خواهد شد.


معاون مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) نیز در این کارگاه با اشاره به لزوم مشتری‌مداری در ایده‌ پردازی، اظهار داشت: ایده‌ ای می ‌تواند به مرحله تجاری‌ سازی و یا تولید برسد که براساس نیازهای موجود پردازش شده باشد.
مصطفی زمانیان ادامه داد: روند بایدبه ‌گونه ‌ای باشد که ظرفیت‌ های کم‌ نظیر در حوزه دریا به بطن جامعه پیوند داده شود. برای نمونه می‌ توان سهم غذای دریایی را در سبد خانوارها افزایش داد.

بر اساس این گزارش، تیم‌ های حاضر در این بخش هر فرد 8 دقیقه فرصت داشتند در حضور کارشناسان و سرمایه‌ گذاران اپلیکیشن خود و مزیت‌ آنرا برای حاضران ارائه کند. 
چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از روز گذشته آغاز و تا سوم آبانماه در باغ موزه دفاع مقدس تهران برپا خواهد بود. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: