تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۹۳۹
تعداد بازدید: ۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
دبیر چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" گفت: امسال نسبت به سال گذشته در حوزه دانش ‌آموزی و دانشجویی حضوری پربارتر را تجربه خواهیم کرد.
به گزارش مارین نیوز، چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" با حضور مسئولین کشوری و لشگری و سازمانها و ارگانهای دریایی، شرکت‌های دریایی، شرکت ‌های دانش‌ بنیان و البته دانشجویان و دانش آموزان به ‌منظور فرهنگ‌ سازی و توسعه صنعت دریایی در محل باغ‌موزه دفاع مقدس تهران آغاز به کارکرد. 
در بخشی از مراسم افتتاحیه این جشنواره، دبیر چهارمین جشنواره ملی "دریا  مسیر پیشرفت" بابیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته در حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی حضوری پربارتر را تجربه خواهیم کرد گفت: بخش دانش‌آموزی که در این بخش با حضور پررنگ آن مواجه هستیم، بالغ بر 2 هزار اثر داوری شده است، که از این میان چیزی در حدود 120 نفر طی بررسی  80 تیم به‌عنوان برگزیده معرفی خواهند شد. 
بهنام رضایی با اشاره به ورود دو بخش نوین در این جشنواره بیان کرد: به دلیل توجه ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به رشد و پرورش ایده‌های دریایی گفت: با محوریت دریایی دو بخش نوین مسابقات به برنامه‌های این جشنواره اضافه شدند. این مسابقات با عنوان هوشمند سازی بنادر و مسابقه رویداد استارت آپ دمو اپلیکیشن های دریایی است، که در طی این سه روز در جشنواره برگزار خواهد شد.
در این مراسم از برگزیدگان در بخش طرح‌ها و دستاوردهای فناورانه برتر دریایی در سه بخش شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی و همچنین ارگان‌ها و شرکت‌های دریایی تقدیر شد، که در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان عباس جمالی با طرح پرورش و فراوری زیستی ریز جلبک‌های دریایی، بهزاد تیموری با عنوان طرح بررسی الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی‌ها و خلیل پناهی با شبیه‌ساز پل فرماندهی به‌عنوان برگزیدگان معرفی شدند. 


همچنین حبیب حکیم زاده با طرح مطالعه و بررسی نرم‌افزاری پایداری، عرفان حسینی با طرح بارگیری و تخلیه مخازن توازن و بار (سکوی حفاری امیر کبیر) و همچنین سولماز سلیمانی با ارائه طرح تولید کرم ضد آفتاب از ماکرو جلبک‌ های دریایی از برگزیدگان بخش دانشگاه‌ ها و مراکز علمی و تحقیقاتی بودند که از آن‌ ها نیز تقدیر به عمل آمد. 
و اما در بخش عکس دانشجویی از مهدی رحیم زاده و در بخش فیلم دانشجویی از مهدی یار محمدی با فیلم "برسد به دست او"، رامین جعفری با ارائه فیلم "به‌ دور از" و در آخر محمد ازلی پور با فیلم "قایق حلبی" تقدیر شد.
بخش دیگر برنامه‌ های جانبی در چهارمین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت ابداعات و اختراعات دانش‌ آموزی بود، که در این بخش هلیا خطیبی با طرح روش بازیابی آب‌ و هوا و مبدل اختراعی استحصال آب عنوان طرح برگزیده را به خود اختصاص داد. 
در بخش مقالات علمی و پژوهشی دانش‌ آموزی، آیسان سلیمی ایکن آباد در طرح "ساخت گلدان تجزیه‌ پذیر" و امیرعباس لطفی پور در بخش ماکت‌ سازی دانش‌ آموزی با طرح "شناور تندرو (برد بلند) نیروی دریایی سپاه بنام شهید ناظری" توانستند عنوان برگزیده را به خود در بخش‌ های ذکرشده اختصاص دهند. 


بر اساس این گزارش، در روز نخست این جشنواره مسابقه شناورهای کنترل از راه دور، مسابقه ربات‌های زیرسطحی و مسابقه طراحی و ساخت شناورهای دریایی برگزار شد، همچنین رویداد استارت آپ های اپلیکیشن های دریایی در حاشیه این جشنواره به کار خود خواهد پرداخت.
نخستین روز از جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت پنج کارگاه آموزشی ازجمله کارگاه ایده پردازی تا محصول، کارگاه نقش شتاب ‌دهنده‌ها در توسعه فضای کسب ‌و کار دریایی و کارگاه بررسی آلاینده‌های منتشرشده از موتورهای دیزل دریایی و راهکارهای کاهش آن همچنین کارگاه مدل‌سازی و قالب‌گیری ناورهای کامپوزیتی برگزار گردید. 
گفتنی است، چهارمین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت از 1 تا 3 آبان ماه سال جاری در باغ موزه دفاع مقدس برپا خواهد بود. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: