تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۹۴۱
تعداد بازدید: ۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
مشاور وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با تاکید براینکه برای رسیدن به توسعه دریایی در گام نخست باید مزیت‌ های دریا را باور داشت، گفت: سرمایه ‌های دریا بهترین راه و زمینه ساز عبور از تحریم ها است.
به گزارش مارین نیوز، مشاور وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران عصر پنجشنبه در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره "دریا مسیر پیشرفت" که در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد، در سخنانی توجه هرچه بیشتر به سرمایه‌ های دریایی را در شرایط فعلی بهترین مسیر برای عبور از تحریم‌ های اعمال شده از سوی ابرقدرت‌ های جهانی دانست.
امیر دریادار پیمان جعفری طهرانی با بیان اینکه درآمد بسیار بالایی در حوزه دریا وجود دارد و متاسفانه سهم کشورمان از آن بسیار اندک است، تاکید کرد: در واقع از دریا در تولید ناخالص داخلی خوب استفاده نشده است و کشورمان بصورت عملی در بسیاری از بازارهای دریایی حضور فعال ندارد.
دریادار جعفری طهرانی با اشاره به اینکه در تمام نظریات ژئوپلوتیکی از ایران به عنوان یک کشور مهم نام برده می‌ شود، گفت: باید مولفه‌ های قدرت دریایی با هم همراه شوند. 
وی با بیان اینکه ایران می‌تواند با ایجاد مسیر ریلی و دریایی به راحتی مسیر تبادل بازار کشورهای محصور در خشکی را به دست آورد، گفت: بسیاری از این استعمارها با هدف برخورداری از مزایای دریاهای کشورهای دیگر صورت می‌گیرد.
مشاور وزیر دفاع خاطرنشان کرد: سواحل جنوب شرق ایران ویژگی‌ های منحصر به‌فرد دارد و یکی از حساس‌ترین نقاط جهان محسوب می‌ شود بنابراین امیدواریم این جشنواره زمینه‌ ساز توجه به مزیت‌ های دریا باشد تا دریا نیز زمینه ساز توسعه کشور شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: