تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۹۴۲
تعداد بازدید: ۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است به جای اینکه افراد بیشتر به دنبال استخدام در دستگاه دولتی باشند به کارآفرینی و اشتغالزایی روی آورند زیرا ایجاد شرکت های دانش بنیان و راه اندازی کسب و کارهای نوپا در کشور حلقه آخر برای دستیابی به توسعه است.
به گزارش مارین نیوز، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" ضمن اشاره به برگزاری این جشنواره در موزه دفاع مقدس تهران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: لازم است یادی کنیم از شهدای دفاع مقدس زیرا آرمش امروز را مدیون این عزیزان هستیم. 
محمد سعید سیف در ادامه گفت: برنامه های مختلفی طی سه روز برگزاری این جشنواره تدارک دیده شده بود که با تلاش دانشگاه ها و مجموعه های دیگر دریایی به نحوه مطلوبی انجام شد.
سیف با اشاره به اینکه کشور به لحاظ اقتصادی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، برتلاش مضاعف همه بخش ‌ها برای دستیابی به توسعه به‌عنوان هدف اصلی کشور تاکید کرد.
وی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن وضعیت علمی کشور به لحاظ کمی، فاصله میان مراکز علمی با نیازهای واقعی جامعه را یکی از اصلی ترین مشکلات فعلی کشور دانست.
سیف با بیان اینکه در کشور به کارآفرینی و خلاقیت توجه کمتری شده است، گفت: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در تلاش است به جای اینکه افراد بیشتر به دنبال استخدام در دستگاه دولتی باشند به کارآفرینی و اشتغالزایی روی آورند.
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی، در ادامه ضمن تاکید بر افزایش هرچه بیشتر فعالیت‌های فوق برنامه‌ای به منظور افرایش توان مهارتی دانشجویان و دانش آموزان در کشور، افزود: البته در این حوزه آموزش و پرورش کمک بسیاری کرده است.
وی تاکید کرد: پژوهشگاه های برخی از دانشگاه های کشور نیز همکاری های مناسبی با معاونت علمی ریاست جمهوری داشته اند چرا که بخش علمی کشور در دانشگاه توسعه خواهد یافت و خوشبختانه نتایج خوبی نیز حاصل شده است.
سیف، ایجاد شرکت های دانش بنیان و راه اندازی کسب و کار در کشور را حلقه آخر برای دستیابی به توسعه در کشور دانست و گفت: البته از استانداری ها و مجلس نیز استفاده شده است تا برای تسهیل روند کارآفرینی، زنجیره علم تا عمل کامل شود و آینده شغلی افراد بهبود یابد. 
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی، با تاکید بر اینکه تلاش بر این است که شرکت های دریایی در دوره بعدی جشنواره حضور بیشتر و چشمگیرتری داشته باشند، خاطرنشان نمود: انتظار داریم دستگاه ها و نهاد های دیگر نیز در بهبود فضای کسب و کار همت کنند تا با مشارکت شرکت های دانش بنیان اهداف بزرگی در این راستا محقق شود. 


گفتنی است، چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش ‌بنیان دریایی و ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش ‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از یکم تا سوم آبانماه در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: