تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۹۴۳
تعداد بازدید: ۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
مدیرکل مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: حمل و نقل و لجستیک دریایی با ورود تکنولوژی های نوظهور و فناوری های هوشمند، سهل تر، دقیق تر و سریع تر شده است.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بخواهیم یا نخواهیم تکنولوژی وارد عرصه لجستیک دریایی شده است، تاکید نمود: با رشد تجارت جهانی و به تبع آن تغییر در حجم و اندازه کالاها و کشتی های تجاری ، فشار به اسکله ها و محوطه های بندری بیش از گذشته شده است و استفاده و به کارگیری فناوری های نو و هوشمند اجتناب ناپذیر است.
علی مرادی در ادامه " کشتی های خودران " را یکی از مصادیق تکنولوژی های نو به کار رفته در کشور های پیشرفته دریایی عنوان کرد و اظهار داشت: موضوع کشتی های خودران فراتر از بحث های ساختاری و سازه ای است. چالش اصلی در این زمینه، چگونگی حضور قانونی ما در این عرصه ناشی از خلا مقرراتی و کنوانسیونی درخصوص شناور های خودران است.
وی اذعان داشت: " بیگ دیتا یا داده های بزرگ"  از دیگر مباحث مطرح شده در جوامع جهانی است که لزوم استفاده از این تکنولوژی های نو مانند اینترنت اشیا، اینترنت شناور و خدمات بندری به شکل گسترده ای در لجستیک تاکید می شود.
 مرادی خاطرنشان کرد: با نگاهی اجمالی به صنعت حمل و نقل دریایی متوجه می شویم که در جهان و در سال ۲۰۱۷حدود ۷/۱۰ میلیارد تن کالا از طریق دریا جا به جا شده که سهم ایران در کالای دریا بُرد ۱۵۷ میلیون تن بوده است.
مدیرکل مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: طبق بررسی های انجام شده در ۵سال آینده از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ میلادی، حمل و نقل دریایی ۴ درصد رشد سالیانه خواهد داشت که نشان دهنده اهمیت و جایگاه لجستیک و حمل و نقل دریایی در فعالیت های اقتصادی و لزوم جدی گرفتن "توسعه دریا پایه" و فعالیت های دریایی و بندری در "اقتصادهای در حال گذار" همانند ایران است . 
وی که در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی " دریا در مسیر پیشرفت" سخن می گفت، افزود: یکی دیگر از مسائلی که باید برای رونق صنعت دریانوردی به آن توجه کنیم" هوشمندسازی بنادر " است که این مبحث شامل دو بخش تکنولوژیکی و مدیریتی و روش مندی می شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: