تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۹۴۴
تعداد بازدید: ۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
معاون آموزش دانشگاه امام خميني (ره) نوشهر گفت: متاسفانه از بخش آموزش عالی غافل شدیم و درخواست دارم نقش حوزه علوم و فنون دریایی را جدی تر بگیریم.
به گزارش مارین نیوز، پنل بررسی وضعیت آموزش های دانشگاهی در حوزه علوم و فنون - دریایی در راستای بررسی نیازهای آموزشی موجود در صنعت دریایی کشور و تحلیل محتوا و وضعیت آموزش ‌های دانشگاهی با محوریت دریا، مزیت ‌ها و چالش‌ های آن در چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت"، برگزار گردید.
معاون آموزش دانشگاه امام خمينی (ره) نوشهر در این پنل با بیان اینکه دانشگاه ‌های کشور سه نسل آموزش، پژوهش و در نهایت کارآفرینی را به ترتیب تجربه می ‌کنند، اظهار داشت: این دانشگاه نیز از این قاعده مثتثنی نیست و همگام با دانشگاه ‌های معتبر در کشور این فرآیند را ادامه می ‌دهد. 
ناخدا فرزاد کریمی ادامه داد: دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر از گذشته موارد آموزش را به جد دنبال نموده و هم‌ اکنون نیز دانشجوهای سایر ارگانهای دریایی مانند نفتکش و سازمان بنادر در این دانشگاه فارغ‌ التحصیل می‌ شوند. 
وی با بیان اینکه در رشته های کارشناسی اتفاقی که افتاده است و همه دانشگاه ها مخصوصا در استانهای ساحلی درگیر آن هستند، بحث کارورزی دانش جویان است، گفت: خطای بزرگی است که دانشجو دارد فارغ التحصیل می شود اما هنوز رشته آن تصویب نشده و سیلابس ها قدیمی است. 
معاون آموزش دانشگاه امام خمينی (ره) نوشهر گفت: در دانشگاه هایی که اصلا نه سیمیلاتور دارد و نه کارگاه ملوانی مگر ممکن است ما مهندس دریانورد یا افسر عرشه پرورش دهیم. 
کریمی با بیان اینکه متاسفانه از بخش آموزش عالی غافل شدیم و درخواست دارم نقش حوزه علوم و فنون دریایی را جدی تر بگیریم، گفت: علوم ما پیشرفت خوبی داشته، علوم پایه بسیار قوی است و بخش فنی مهندسی نیز بسیار پیشرفت کرده است، اما ما مهندس دریانورد خروجی نمی دهیم و لازم است به طور جدی به این بحث وارد شویم و در کارگروه آموزش عالی آن را هدایت کنیم تا همین بخش زمینه ساز ورود آن به دانشگاه ها شود.
معاون آموزش دانشگاه امام خمينی (ره) نوشهر با بیان اینکه در حوزه نیروی دریایی نیازهای خود را تامین می کنیم، بیان داشت: اما رسالت و ماموریت خودمان می دانیم در همه ابعاد از حوزه دبستانی آموزش و پرورش گرفته تا حوزه آموزش عالی نقشی در حوزه آموزش جامعه دریایی داشته باشیم. 

شایان ذکر است، در این نشست نمایندگانی از دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، مرکز پژوهش های نظری و مطالعات راهبردی نداجا، ارتش ج.ا.ا، نیروی دریایی ارتش ج.ا.ا، سازمان بنادر و دریانوردی، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، دانشگاه تهران، دانشگاه هرمزگان، دانشگاه علم و صنعت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، دانشگاه علوم و فنون دریایی چابهار، دانشگاه خلیج فارس، دانشگاه امام خمينی (ره) نوشهر، دانشگاه صنعتی انوشیروانی بابل، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، شرکت ملی نفت، دانشگاه صنعت نفت و موسسه رده بندی ایرانیان حضور داشتند. 


گفتنی است، "بررسی جایگاه و وضعیت رشته های دریایی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری"، "بررسی مشکلات و چالش های موجود آموزش های دریایی"، "جهت دهی به فعالیت ‌های آموزشی و پژوهشی متناسب با نقشه راه فناوری های دریایی"،  از جمله اهداف برگزاری این پنل بود که با همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دوم آبان ‌ماه برگزار شد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: