تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۹۴۵
تعداد بازدید: ۲۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
دبیر بخش "ایده پردازی دریایی" جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" گفت: امسال در تمام حوزه ها چه در بخش دانش آموزی و چه در بخش دانشجویی ایده ها سطح بالایی داشتند و شاهد ایده های بسیار خوبی بودیم.
به گزارش مارین نیوز، امروزه ایده پردازی و نوآوری، انقلابی بزرگ در حوزه های کارآفرینی و ظهور کسب و کارهای نوپا در جهان بوجود آورده است. به منظور گردآوری و تسریع ورود ایده ها به بازار تولید محصولات، مسابقات ایده پردازی در سراسر دنیا و با موضوعات مختلف شکل گرفته اند تا جریان تبدیل ایده به پدیده و در نهایت ورود به بازار را تسهیل و تسریع نماید. در این راستا مسابقه ملی "ایده پردازی دریایی" توسط ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) و پارک علم و فناوری مازندران به عنوان یکی از بخش های چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" برگزار گردید.
دبیر بخش "ایده پردازی دریایی" جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" با بیان اینکه امسال کمیت تعداد ایده ها مثل سال گذشته مطلوب و نزدیک به 500 ایده دریافت گردید و کیفیت ایده ها نیز بشدت بالا رفته بود، اظهار داشت: داوری بسیار سخت بود ولی هیات داوران سختگیرانه تر ایده ها را بررسی و ارزیابی کردند. 
ناخدا دوم مجید یوسفی افزود: ایده ها در 2 مرحله داوری در دبیرخانه رویداد ایده پردازی که دانشگاه امام خمينی (ره) نوشهر می باشد، انجام شد، نزدیک به 100 ایده در بخش دانش آموزی و دانشجویی به بخش نیمه نهایی راه یافتند که این 100 ایده نیز در 2 دقیقه در محل جشنواره ارائه شدند و توسط 30 داور که از ارگانهای دریایی، دانشگاه ها و بخش خصوصی هستند 20 ایده انتحاب شد و به مرحله نهایی راه یافتند که در نهایت این ایده ها در 7 دقیقه ارائه شدند. 
مدیر مرکز رشد واحدهای علم و فناوری نوشهر گفت: امسال در تمام حوزه ها ایده ها سطح بالایی داشتند و در بخش دانش آموزی ایده های بسیار جالبی با نمونه اولیه به شکل ماکت وجود داشت و همچنین در بخش دانشجویی در حوزه زیست دریایی شاهد ایده های بسیار خوبی بودیم. 
یوسفی با اشاره به لزوم حمایت از ایده ‌های برتر جشنواره برای تبدیل شدن به محصولی کاربردی در راستای رفع نیازهای موجود، تصریح کرد: تلاش بر این است که در حین برگزاری بخش ایده ‌بازار، سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی و دستگاه ‌های دولتی نیز حضور داشته باشند تا ارتباط مناسبی بین ایده ‌پردازان و صاحبان سرمایه برقرار شود و هر دو از پتانسیل و ظرفیت ‌های طرف مقابل آگاه شوند. 
وی با بیان اینکه مهمترین رسالتی که داشتیم به اجرا رسیدن ایده ها بود، گفت: بنابراین با برگزاری کارگاه هایی در دبیرخانه این رویداد و با فرمتی که در اختیارشان گذاشتیم صاحبان ایده می توانند در مراکز رشد و علم و فناوری پذیرش بگیرند.
دبیر بخش "ایده پردازی" جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" گفت: هرسال بخش های جشنواره اضافه شده است و این یکی از نقطه قوت این جشنواره است که لازم است از برگزار کنندگان آن تشکر نمود.  

بر اساس این گزارش، پس از رأی هیئت داوران، برگزیدگان بخش "ایده پردازی" جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" به شرح ذیل معرفی و انتخاب شدند. 
برترین‌ های بخش ایده پردازی دریایی
برترین‌ های بخش دانش‌آموزی:
رتبه اول سید برهان صالحی ریحانی با طرح "بازیابی سیستم خنکاری موتور"
رتبه دوم مریم فتحی‌ پور با طرح "عصاره افزایش قدرت باروری و تکثیری موجودات آبزی"
رتبه سوم فاطمه دهقانی با طرح "ماسک تنفسی ضد سرب از خیار دریایی"

برترین‌ های بخش دانشجویی:
رتبه اول سهراب مجدفر و حسن محمدی با طرح "طراحی و ساخت دستگاه چگالشی چند فیلتره تصفیه آب"
رتبه دوم زهرا زارعی جلیلیانی با طرح "تولید هیدرون‌های ابر جاذب از ضایعات میگو"
رتبه سوم مهدی فتحی‌ پور و مهدیه فتحی‌ پور با طرح "دستگاه شوک الکتریکی خارجی خودکار"

گفتنی است، چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت"یکم الی سوم آبان ‌ماه سال جاری در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: