تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۹۶۴
تعداد بازدید: ۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
شرکت تاسیسات دریایی که شاکی پرونده موسوم به دکل نفتی گمشده است، علاوه بر پرونده مطرح شده برای رسیدگی در دادگاه امور اقتصادی، از متهمان این پرونده در دادگاهی در لندن شکایت کرد.
به گزارش مارین نیوز، وکیل مدافع یکی از متهمان پرونده دکل نفتی گمشده با اعلام این خبر به ایرنا گفت: این شکایت توسط شرکت حقوقی "اور شِل" که دعاوی بین ‌المللی تاسیسات دریایی را انجام می ‌دهد، در لندن مطرح شده است. 
سید محمود علیزاده طباطبایی افزود: از آنجا که در دعاوی مطروحه در انگلیس، طرفین دعوا قانون حکم بر رسیدگی را مشخص می‌ کنند، متهمان پرونده از جمله موکل من اصرار داشتند قانون ایران حاکم باشد اما شرکت تاسیسات دریایی خواسته که قانون حاکم بر انگلیس بر روند رسیدگی به پرونده در لندن حاکم باشد. 
علیزاده طباطبایی ادامه داد: نکته جالب توجه این است که حتی اگر در دادگاه لندن حکمی صادر شود، حکم صادره ضمانت اجرایی ندارد زیرا اولاً همه متهمان به جز یک نفر که در قطر است، در ایران به سر می‌برند و ثانیاً متهمان این پرونده اموالی در لندن یا انگلیس ندارند که از راه صدور حکم در دادگاه لندن توقیف شود. 
این وکیل دادگستری افزود: یکی از نگرانی ‌ها این است که در این پرونده اطلاعات، مدارک و گزارش ‌های محرمانه وجود دارد و از برخی افراد نام برده شده است که نباید اطلاعات مربوط به آنها خارج از کشور مطرح شود. همچنین اطلاعاتی درباره دور زدن تحریم‌ها نیز در آن وجود دارد. 
وی یادآور شد: نکته قابل توجه این است که در ارتباط با پرونده مطروحه در شعبه 1063 دادگاه ‌امور اقتصادی، تاکنون 12 تا 13 جلسه رسیدگی برگزار شده و طبق آخرین مراجعه ‌ای که داشتم قاضی مشغول مطالعه پرونده است تا زمان برگزاری جلسه بعدی را مشخص کند. البته قاضی فضلعلی که رسیدگی به این پرونده را برعهده دارد، از شعبه 1063 رفته و ابلاغ دادگاه تجدیدنظر را گرفته است اما قرار است بعد از تعیین تکلیف این پرونده، فعالیت در شعبه تجدیدنظر را آغاز کند. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: