تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۹۷۴
تعداد بازدید: ۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
دوره آموزشی نرم افزار Mike توسط انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری مؤسسه رده ‏بندی ایرانیان آذرماه سال جاری برگزار می شود.
به گزارش مارین نیوز، بسته نرم‌ افزاری MIKE که توسط موسسه هیدرولیک دانمارک (DHI) طراحی و ارائه شده دارای قدمتی بیش از یک دهه می ‌باشد. این نرم ‌افزار دارای زیر مدل ‌ها و یا به اصطلاح ماژول ‌هایی (Module) است که هر یک از آنها برای مدل سازی محیط ‌های یک ‌بعدی   (MIKE 11)، دوبعدی (MIKE 21)، سه بعدی (MIKE 3) و مدلسازی رسوب‌ گذاری سواحل و تغییرات نوار ساحلی (Litpack)  مناسب و کاربردی می ‌باشند. این مدل قابلیت تولید موج و جریان را در دریاها دارد. جریان ‌های دریایی همواره در تعیین ناوبری کشتی ‌ها، رسوب سواحل اهمیت فراوانی دارد. از طرف دیگر، تعیین موج مهمترین پارامتر در طراحی سکو‌ها، سازه‌ های دریایی، تلاطم کشتی ‌ها می‌ باشد. 
از این رو در این دوره علاوه بر معرفی مدول ‌های SW (انتشار موج) و HD (مدل ‌سازی جریان) تلاش خواهد شد مفاهیم فیزیکی تشکیل موج و جریان و همچنین چگونگی استفاده آن در مدل نیز به طور مختصر بیان شود. 
مدرس این دوره آموزشی که توسط انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری موسسه رده بندی ایرانیان برگزار خواهد شد، میثم بالی دانشجوی دکتری مهندسی عمران دانشگاه امیر کبیر و کارشناس بخش سواحل و بنادر شرکت پویا طرح پارس می باشد.
سرفصل‌ های این دوره عبارتند از:
  1. مقدمه در  خصوص مدل مایک
  2. ساخت فایل سری زمانی
  3. ساخت گلموج، گلباد گل جریان
  4. ساخت جدول مشخصات آماری موج
  5. آنالیز حدی 
  6. انتخاب سیستم جغرافیایی،  تولید فایل مش
  7. اجرای مدل بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس موج
  8. اجرای مدل بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس جریان
  9. مشاهده نتایج و تحلیل
  10. پرسش و پاسخ 
این دوره طی روزهای 8 و 15 آذرماه سال جاری از ساعت 9 تا 17 در محل مؤسسه رده ‏بندی ایرانیان واقع در میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام فراهانی، کوچه شبنم، شماره 5 تشکیل می ‏شود.
بنابر اعلام برگزارکنندگان به دلیل محدودیت در ظرفیت اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کنند. همچنین به حاضرین گواهینامه حضور در دوره ارائه خواهد شد و به همراه داشتن لپتاپ الزامی است. 
علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام به دبیرخانه انجمن مهندسی دریایی ایران با شماره های 7-44273495-021 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: