تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۹۸۷
تعداد بازدید: ۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
مجری طرح توسعه فاز 24-22 پارس جنوبی گفت: با اتمام عملیات مشبک کاری چاه های گازی موقعیت این سکو در چند روز آینده، عرشه دریایی 24A آماده بارگیری و انتقال به موقعیت دریایی خود در خلیج فارس خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز، شرکت نفت و گاز پارس به عنوان توسعه دهنده فازهای گازی پارس جنوبی، متعهد است تا پایان سال جاری بهره برداری نیمی از زنجیره تولید هر یک از طرحهای در حال توسعه پارس جنوبی را آغاز کند.
مجری طرح توسعه فاز 24-22 پارس جنوبی میزان پیشرفت کلی طرح توسعه فازهای 24-22 پارس جنوبی را در هر دو بخش فراساحلی و پالایشگاهی 92 درصد اعلام کرد و گفت: این طرح در بخش پالایشگاهی به پیشرفت 93.4 درصد، در بخش ساخت سکوهای گازی به 94 درصد، در بخش حفاری چاههای دریایی به پیشرفت 87 درصد و در بخش خطوط لوله انتقال گاز از دریا به خشکی به پیشرفت 91 درصدی رسیده است.
فرهاد ایزدجو با تشریح آخرین وضعیت نخستین زنجیره تولید گاز در این طرح، گفت: عملیات حفاری شش حلقه چاه برای هر یک از سکوهای گازی این بخش شامل دو سکوی 22 و 24A ، تکمیل شده است.
وی با اشاره به اتمام عملیات مشبک کاری چاه های موقعیت سکوی 22 گفت: طبق برنامه از پیش تعیین شده و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، عملیات راه اندازی نخستین عرشه دریایی این طرح با استفاده از شناور ابوذر 1200 آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود دریافت گاز ترش از موقعیت سکوی اصلی 22 در نیمه اول دی ماه آغاز شود.
فرهاد ایزدجو درباره آخرین وضعیت ساخت و بارگیری دومین عرشه گازی طرح توسعه فاز 24-22 پارس جنوبی نیز گفت: با اتمام عملیات مشبک کاری چاههای گازی موقعیت این سکو در چند روز آینده، عرشه دریایی 24A آماده بارگیری و انتقال به موقعیت دریایی خود در خلیج فارس خواهد شد.
وی پیش بینی کرد در صورت مساعد بودن شرایط جوی سکوی اقماری 24A در پایان دی ماه به بهره برداری برسد، به این ترتیب زنجیره تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز ترش از طرح توسعه فاز 24-22 پارس جنوبی در زمستان سال جاری محقق می شود.
این مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه احداث خطوط لوله انتقال گاز ترش از سکوی اقماری 24A به سکوی اصلی 22 و انتقال گاز از سکوی اصلی 22 به پالایشگاه این طرح به اتمام رسیده است، افزود: مراحل اتصال نخستین خط لوله دریایی این طرح به پالایشگاه فاز 24-22 به اتمام رسیده و پس از راه‌اندازی سكو به بهره برداری می رسد. 
ایزدجو با یادآوری اینکه ردیفهای اول و دوم شیرین سازی گاز پالایشگاه فاز 24-22 در حال حاضر با دریافت گاز ترش از فازهای 6، 7 و 8 در مدار تولید قرار دارند، خاطرنشان کرد: پس از راه اندازی دو سکوی یادشده، دریافت گاز ترش از فازهای 6، 7 و 8 قطع شده و پالایشگاه، گاز ترش سکوهای 22 و 24A را دریافت خواهد کرد.
بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، به گفته مجری فاز 24-22، همزمان با تکمیل بخش دریایی این طرح برای استحصال گاز ترش، واحد 103 پایدارسازی میعانات گازی، 4 مخزن ذخیره سازی میعانات گازی، واحد جداسازی پروپان و بوتان و همچنین واحد تولید اتان مستقر در پالایشگاه خشکی نیز آماده بهره برداری می شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: