تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۹۹۱
تعداد بازدید: ۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
معرفی پایان نامه ای تحت عنوان "طراحی بویه جاذب نقطه ای انرژی امواج به منظور حصول انرژی بهینه" که در مقطع کارشناسی مهندسی دریا گرایش کشتی سازی از دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) می باشد.
به گزارش مارین نیوز، "طراحی بویه جاذب نقطه ای انرژی امواج به منظور حصول انرژی بهینه" عنوان پایان ‏نامه امید جعفری، دانشجوی مقطع کارشناسی مهندسی دریا- گرایش کشتی سازی از دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که با استاد راهنمایی حسن قاسمی مهر ماه 1395 دفاع شده است. 

چکیده پایان ‏نامه بدین شرح است:
امروزه بیش از 80 درصد انرژی های تولیدی در جهان از سوخت های فسیلی بدست می آیند. بنابراین جستجو در استفاده از روش های نوین جهت بهره برداری از منابع انرژی نو مورد توجه می باشد. یکی از منابع مهم انرژی، آبها و دریاها می باشند. امواج دریا از منابع مهم تولید انرژی هستند که با استفاده از تکنولوژی و وسایل مدرن می توان آن را به انرژی مورد نیاز جهت مصارف مختلف تبدیل نمود. در این پایان نامه نیز با بهره گیری از این موضوع، به مدل سازی وسیله ای می پردازیم که بتوان از انرژی حاصل از امواج دریا و تبدیل آن به انرژی الکتریکی جهت مصارف مختلف استفاده نمود. این مبدل دارای بویه استوانه ای شکل بوده و از حرکات هیو تولید انرژی می نماید. شبیه سازی معادلات ریاضی حاکم بر مبدل در محیط سیمولینک متلب انجام گرفته است و نتایج مدل سازی و تحلیل شامل جابجایی، سرعت، نیرو و توان مورد بررسی قرار گرفته است.
هدف این پایان نامه تعیین اندازه ی بهینه بویه های استوانه ای و جاذب نقطه ای بر اساس مشخصات موج نظیر طول موج، دامنه موج، سرعت موج و دیگر فاکتورها بوده است. همچنین در این پایان نامه به تجزیه و تحلیل مبدل جاذب نقطه ای برای جزایر خلیج فارس پرداخته شده است. این منطقه دارای موج های محلی کوتاه می باشد که برای استفاده این نوع از مبدل ها ممکن است ایده‌آل باشد. ارتفاع کوتاه امواج در خلیج فارس ناشی از کوتاهی طول باد خیزی بر سطح دریا، شرایط جغرافیایی و توپوگرافی منطقه و بستر این خلیج است. در این پایان نامه؛ پژوهش های مختلفی در زمینه مبدل های جاذب نقطه ای انرژی امواج بررسی گردید و با اعمال تغییراتی در بویه جاذب انرژی، سیستم ذخیره سازی و تبدیل انرژی، الگوریتم کاری و سیستم مهار دستگاه های متعارف مبدل جاذب نقطه ای انرژی امواج، مبدلی جدید جهت جذب انرژی امواج دامنه کوتاه (کمتر از یک متر) خلیج فارس طراحی شد.

واژه‌های کلیدی: 
سوخت های فسیلی، انرژی نو، بویه های استوانه ای و جاذب نقطه ای، جزایر خلیج فارس، طول بادخیزی، انرژی امواج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: