تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۹۹۲
تعداد بازدید: ۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
2 فروند زیر دریایی کلاس غدیرنیروی دریایی ارتش روز پنجشنبه با حضور جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده این نیرودر منطقه یکم نداجا به این نیرو ملحق شد.
به گزارش مارین نیوز، به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش ۲ فروند زیردریایی کلاس غدیر به ناوگان  نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس الحاق شد.
زیردریایی غدیر ۹۴۲ تعمیرات اساسی و بازسازی کامل شده و زیر دریایی غدیر ۹۵۵ نیز چهاردهمین  زیر دریایی است که  توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است. 
همچنین قرار است روز شنبه در مراسمی ناوشکن جمهوری اسلامی سهند که پیشرفته تر و دارای سیستمی پیچیده‌تر و به روزتر از ناوشکن جماران است به نیروی دریایی ارتش الحاق شود.
ناوشکن های کلاس موج به نیروی دریایی ملحق می شود
امیردریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم الحاق دو زیر دریایی کلاس غدیر گفت:به زودی مجموعه ای از ناوشکن های کلاس موج به نیروی دریایی ملحق می شود.
وی افزود:شنبه ناوشکن سهند و ظرف هفت ماه آینده نیز ناوشکن دنا به نیروی دریایی ملحق می شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دی ماه امسال هم نسل جدید زیر دریایی پیشرفته تحویل نیروی دریایی ارتش می شود.
امیردریادار خانزادی با اشاره به پیشرفت های متخصصان صنایع دفاع در ساخت انواع شناورهای سطحی و زیر سطحی افزود: مدت زمان ساخت ناوشکن از 12سال به 18 ماه کاهش یافته است.
وی گفت:پیام جمهوری اسلامی به کشورهای دوست منطقه این است که پیشرفت های عظیم دفاعی ایران چیزی را نشانه نگرفته و در جهت حفظ امنیت منطقه است.
به زودی 3ماهواره در مدارهای مختلف قرار می گیرد
سردار تقی زاده جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم در این مراسم گفت: اکنون تمام مراحل ساخت تجهیزات دفاعی با توان متخصصان داخلی همچون مراکز دولتی و بخش خصوصی ساخته می شود.
وی افزود:به زودی 3ماهواره در مدارهای مختلف قرار خواهیم داد.
جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بااشاره به پیشرفت های ایران اسلامی در عرصه موشکی گفت: اکنون موفق به ساخت موشک هایی با برد تا 2هزارکیلومتری نقطه زن شده ایم.
سردار تقی زاده افزود: برای ساخت زیردریایی کلاس غدیر 10 دانشگاه و 2موسسه تحقیقاتی مشارکت کردند و هم اکنون جزو کشورهای مطرح دنیا در زمینه ساخت زیردریایی هستیم.
وی گفت:تمام موفقیت های جوانان متخصص ایرانی در عرصه های مختلف علمی در راستای تحریم شکنی،اقتصاد مقاومتی و بومی سازی است.
ساخت و تعمیرات  زیردریایی کلاس غدیر به دست متخصصان وزارت دفاع و داخلی
امیردریادار رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی هم در مراسم الحاق شناورهای کلاس غدیر گفت: تمام مراحل طراحی ساخت، بدنه، ملحقات،نصب سامانه های مکانیکی، برق و همچنین تعمیرات اساسی زیردریایی کلاس غدیر به دست متخصصان وزارت دفاع و داخل کشور صورت گرفته است.
وی افزود: زیردریایی کلاس غدیر در 587هزار نفر ساعت در مدت 18ماه با 10هزار فعالیت اجرایی ساخته شده است.
رئیس سازمان صنایع دریایی بهینه سازی و بومی سازی بیش از 90درصد تجهیزات، ماشین آلات، سامانه کنترل آتش، ناوبری، سامانه راداری و موشکی را از مهم ترین ویژگی های زیردریایی کلاس غدیر برشمرد.
امیردریادار رستگاری صرفه جویی ارزی،خودباوری در ساخت ،افزایش قدرت دفاعی و تربیت نیروی انسانی را از دیگر دستاوردهای ساخت کلاس غدیر عنوان کرد.
ایران اسلامی جزو کشورهایی است که توانایی تسلیح زیردریایی را دارد
امیر محمدی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس هم دراین مراسم گفت: جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که توانایی ساخت ، نگهداری ، تجهیز و آموزش در زمیته زیردریایی را دارد.
وی افزود : اکنون ایران اسلامی جزو کشورهایی است که توانایی تسلیح زیردریایی رادارد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: