تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۹۹۶
تعداد بازدید: ۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
دبیر کمیته علمی بیستمین همایش صنایع دریایی گفت: از مجموع 335 مقاله دریافت گردیده 231 مقاله از سوی هیات علمی پذیرفته شده است.
به گزارش مارین نیوز، دبیر کمیته علمی بیستمین همایش صنایع دریایی در گفت و گو با خبرنگار این رسانه اظهار داشت: این رویداد در چارچوب برنامه های اصلی انجمن مهندسی دریایی ایران با اهداف ارائه آخرین دستاوردهای علمی و صنعتی کشور در زمینه دریا، آشنایی دانشجویان و محققین با تحقیقات جاری و ایجاد ارتباط بین محققین، ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت و آشنایی قشردانشگاهی با نیازهای صنعت برگزار می شود. 
حسن قاسمی با اعلام اینکه از مجموع 335 مقاله دریافت شده در این دوره 231 مقاله پذیرفته شد که موضوعات آن تمامی محورهای همایش را پوشش می‌دهد، اظهار داشت: مطابق آمار هرساله بیشترین تعداد مقالات به ترتیب مربوط به محور طراحی و ساخت شناورهای دریایی، تاسیسات ساحلی و فراساحلی و همچنین محور فناوری های نوین میباشد اما در طی سالیان اخیر محور فناوری های نوین بسیار مورد توجه محققین گرامی واقع شده است. 
وی با بیان اینکه داوری ها امسال بسیار با دقت بالایی انجام شده و ضریب پذیرش مقالات با توجه به افزایش کیفیت مورد نظر همایش، کاهش یافته است، گفت: با افزایش سطح علمی همایش، امسال ویرایش مقالات افزایش یافته بطوریکه میتوان گفت بطور متوسط هر مقاله حداقل یک بار توسط داوران محترم برای اصلاح به نویسنده مربوطه ارجاع داده شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه افزود: مقالات امسال به دو شیوه شفاهی و پوستری ارائه خواهند شد که طبق نظر داوران و کمیته علمی خواهد بود.
قاسمی همچنین در خصوص کارگاه های آموزشی همایش اعلام داشت: سعی برآن است تا کارگاه های امسال علاوه بر پوشش محورهای همایش، نیازهای پیش روی صنعت دریایی و محققین گرامی را پوشش دهد تا حداکثر بهره‌ بری از ارائه کارگاه ها در این همایش انجام شود.
دبیر کمیته علمی بیستمین همایش صنایع دریایی با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم توسط دبیرخانه و کمیته علمی انجام شده است تا حاضرین در همایش حداکثر استفاده از برنامه های جانبی ارائه شده در همایش را داشته باشند، تصریح نمود: مطابق برنامه هرساله برگزیدگان دریایی نیز در بیستمین همایش صنایع دریایی معرفی و مورد تقدیر واقع خواهند شد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: