تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۰۰۸
تعداد بازدید: ۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی از نصب نخستین سکوی دریایی این فاز در خلیج فارس خبرداد و گفت: با تلاش متخصصان ایرانی نخستین عرشه دریایی فاز ۱۳ پارس جنوبی با وزن دوهزار و ۲۰۰ تن، در این میدان گازی نصب شد.
به گزارش مارین نیوز، مجری طرح توسعه فاز 13 پارس‌جنوبی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای ماه گذشته دو عرشه 13B و 13D به طور همزمان در یارد صنعتی صدرا در بوشهر بارگیری و مهاربندی شدند و آمادگی كامل برای نصب در موقعیت‌های دریایی را داشتند، اما به دلیل شرایط ناپایدار جوی و اهمیت رعایت الزامات ایمنی، نصب سكوی 13B در اولین بازه هوایی مناسب انجام شد. 
پیام معتمد با اشاره به پیشرفت فیزیكی بیش از 98 درصدی ساخت سكوی اصلی 13B گفت: پس از دریافت گزارش شرایط مساعد آب و هوایی، عملیات نصب این سكو با پهلوگیری در كنار جرثقیل دریایی اچ.ال 5000 آغاز شد و پس از انجام مراحل جداسازی از شناور FLB124، با تلاش شبانه‌روزی مهندسان، نیروهای فنی کارفرما و شرکت صدرا بر روی چهارپایه از پیش نصب شده در این موقعیت قرار گرفت.
معتمد ظرفیت برداشت روزانه از سكوی اصلی فاز 13 پارس جنوبی را 500 میلیون فوت مكعب (معادل 14.2 میلیون مترمكعب) عنوان و پیش‌بینی كرد پس از انجام عملیات هوک‌آپ و فعالیت‌های مربوط به اتصالات سكو، این عرشه در دی‌ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.
این مقام مسئول شرکت نفت و گاز پارس درباره نصب دومین سكوی طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی نیز گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی، سكوی 13D كه همزمان با سكوی 13B بارگیری و راهی خلیج‌ فارس شده است نیز در اوایل هفته آینده در موقعیت مخزنی خود نصب خواهد شد.
به گفته مجری طرح توسعه فاز 13 پارس‌ جنوبی با اتمام عملیات نصب و راه‌اندازی دو سكوی اصلی 13B و اقماری 13D، برداشت گاز از طرح توسعه این فاز با ظرفیت استاندارد 1 میلیارد فوت مكعب در روز (28.4 میلیون مترمكعب) انجام خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: