تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۰۲۴
تعداد بازدید: ۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
بخشی از آخرین نتایج و دستاوردهای متخصصان دریایی کشور در زمینه‌ های مختلف از جمله روش‌ های نوین توسعه و فناوری ‌های جدید در بیستمین همایش صنایع دریایی معرفی گردید.
به گزارش مارین نیوز، بیستمین همایش صنایع دریایی امروز 21 آذر ماه 1397 با هدف فراهم آوردن فرصتی مناسب برای متخصصان صنعت، دانشگاه ها و سایر مراکز علمی و پژوهشی جهت معرفی آخرین نتایج و دستاوردهای خود در زمینه های مختلف از جمله روش های نوین توسعه و فناوری های جدید در صنعت کشور برگزار شد. 


ارائه مقالات پذیرفته شده و کارگاه های تخصصی آموزشی از برنامه های این کنفرانس بود که در بخش کارگاه ها کارشناسان و پیشگامان صنعت، اصول علمی و فنی جدید را در قالب موارد عملی و کاربردی برای علاقمندان تشریح نمودند و به حاضرین در پایان هر کارگاه ها گواهینامه معتبر به شرکت کنندگان اهدا گردید. 


امروز در بیستمین همایش صنایع دریایی کارگاهی با عنوان "توربین های بادی دریایی" برگزار شد که موضوع آن تاریخچه توسعه صنعت توربین های بادی دریایی، سازه های مدرن چندگانه تبدیل انرژی، امکان سنجی در آب های ایران و آخرین روش های تحلیل و طراحی و شناخت آسیب ها را مورد بحث و بررسی قرار می داد. 


همچنین کارگاه دیگری با عنوان "طراحی و ساخت ربات کنترلی زیرسطحی (ROV)"، برگزار شد که ارائه دهنده این کارگاه گفت: با توجه به ضرورت روزافزون بازرسی و عملیات های زیر سطحی، تولید ربات صنعتی زیر سطحی ROV در داخل کشور به دلیل عدم وجود و خرید با قیمت بسیار زیاد از کشورهای خارجی، لازم و ضروری است با استفاده دانش فنی داخلی و بومی سازی دانش طراحی و ساخت وسایل زیر سطحی، برانیم که با ارائه طراحی و ساخت ربات زیر سطحی و ارائه توانمندیها گامی در جهت توسعه و ساخت این محصول برداریم.


"جستجو و مانیتورکردن مغروقه ها در دریای شمال توسط کشتی وگا" عنوان کارگاه دیگری است که ارائه دهنده این کارگاه گفت: یکی از وظایف اداره فدرال دریانوردی و هیدروگرافی آلمان (BSH) نقشه برداری در دریای شمال و دریای بالتیک توسط پنج کشتی تحقیقاتی مستقر در بنادر روستوک و هامبورگ است. خروجی این عملیات انتشار و بروزرسانی چارت های دریایی است. با توجه به اهمیت تجاری بهره برداری از خطوط حمل و نقل دریایی، لزوم بهره برداری از روش های نوین و کارآمد در این جهت اهمیت دوچندانی پیدا می کند. کارگاه پیشنهادی حاصل یک رونده دو هفته ای است که به تناوب در طول سال اجرا می گردد. که این مورد مشخص در دریای شمال اجرا گردیده است.


همچنین کارگاهی با عنوان "مدلسازی انواع پروانه و متعلقات سیستم رانش، احتراق در موتورها و انتقال قدرت جهت شناورهای سطحی و زیرسطحی سکوها و سازه های فراساحلی در نرم افزار قدرتمند star ccm" برگزار شد که معرفی عمومی نرم افزار Star ccm+، اصول طراحی و ویرایش هندسه، شبکه بندی ها در پروانه ها و محدوده محاسباتی، تحلیل سیستم های رانش اصلی، تحلیل موتورهای احتراقی، نتایج عمومی و اختصاصی از دیدگاه جامداتی و سیالاتی، نگاهی به رفتار هیدرودینامیکی پروانه و سکان، بررسی پارامترهای اندرکنش سازه و سیال، اعتبار سنجی، نمودارها و جداول و گزارشات کمی و کیفی، نتیجه ارائه و پیشنهادات و ... از سرفصل های آن بود. 


"تبیین نقش و جایگاه موسسات رده بندی و روند اعمال الزامات بین المللی فنی و ایمنی قانونی در تهیه طرح های اقتضایی مقابله با تحریم و توسعه دیپلماسی اقتصادی دریا پایه" آخرین کارگاه این کنفرانس بود که امروز توسط متخصصین و کارشناسان این حوزه در ایران برگزار شد. 



شایان توجه است، بیستمین همایش صنایع دریایی توسط انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری مجموعه های دریایی کشور از امروز صبح  21 آذر ماه 1397 آغاز شد و با تقدیر از برگزیدگان بخش های مختلف این کنفرانس عصر امروز روز چهارشنبه در کتابخانه ملی ایران به کار خود پایان داد. 




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: