تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۰۲۵
تعداد بازدید: ۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: کمبودهایی در وضعیت پژوهشی حوزه دریا وجود دارد که تا برطرف نشود، قطعا روند سریعی را در رابطه با تبدیل دانش به تکنولوژی و فناوری نخواهیم داشت.
به گزارش مارین نیوز، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران امروز در حاشیه بیستمین همایش صنایع دریایی به خبرنگار این رسانه، گفت: صنایع دریایی در کشور جزء صنایع نوپا است و مثل همه بخش هایی جدید نیاز به حمایت ویژه دارد و بایست بصورت خاص به آن نگاه نمود. 
دکتر ناصر حاجی زاده ذاکر با اشاره به ظرفیت های عظیمی که در حوزه دریایی کشور وجود دارد، اظهار داشت: از هر بعدی بنگریم قطعا هرگونه سرمایه گذاری جهت بهره برداری از دریا صورت بپذیرد چندین برابر آن به کشور بازمی گردد که کارهایی انجام شده عدله خیلی محکم در این خصوص است. 
حاجی زاده ذاکر گفت: مجموع فعالیتها نشان میدهد کشور در این زمینه خوب و موفق بوده است. در هر محدوده جدیدی که وارد شدیم بسیار موفق عمل کردیم و شکست ها و موفقیت های خود را همانند تجربیات جهانی داشتیم. با سرمایه گذاری های مناسب در حوزه دریا، حمایتهایی که دولت انجام می دهد و استفاده از تجربیات جهانی و همکاری های بین المللی در بعدهای مختلف چه در رابطه با آوردن تکنولوژی به داخل کشور چه به لحاظ آموزش و پشتیبانی ها، قطعا شرایط پیشرفت بیشتر کشور فراهم می شود. 
وی با بیان اینکه شاید در زمینه های تکنولوژی پیشرفت های خوبی داشتیم، اما در زمینه پژوهش هنوز جای بسیار زیادی برای کار وجود دارد، اظهار داشت: فاصله زیادی در نیازهای تکنولوژی و فناوری و وضعیت پژوهشی ما وجود داشته و کمبودهای اساسی دارد، تا این کمبودها در زمینه پژوهش برطرف نشود، قطعا روند سریعی را ما در رابطه با تبدیل دانش به تکنولوژی و فناوری نخواهیم داشت.  


شایان توجه است، بیستمین همایش صنایع دریایی با حضور متخصصان، کارشناسان و دانش جویان حوزه دریایی توسط انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری مجموعه های دریایی کشور امروز 21 آذر ماه 1397 در کتابخانه ملی ایران برگزار شد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: