تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۰۳۲
تعداد بازدید: ۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
دبیر بیستمین همایش صنایع دریایی در مراسم اختتامیه این همایش گفت: در ۲۵ سال گذشته بسیاری از زیرساخت ها در صنایع دریایی کشور شکل گرفته و با مهندسی معکوس، توانسته ایم بسیاری از صنایع را بومی کنیم؛ با این حال برای پیشرفت بیشتر این صنعت نیاز به ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه داریم.
به گزارش مارین نیوز، دبیر بیستمین همایش صنایع دریایی در مراسم اختتامیه این همایش، ضمن تشکر از تمام کسانی که در برگزاری این همایش کمک نمودند، اظهار داشت: دریا مایۀ حیات، بستر تلاش خستگی ناپذیر، گنجینه ای تمام نشدنی و در یک کلمه رمز پیشرفت مستمر است. 
محمدرضا بهاری گفت: هرچند جو سنگین تحریم و حصارهای دشمن بر ذهن ها سایه انداخته اما با توکل به خداوند و با تاکید بر لزوم حرکت پیوسته و پرهیز از ایستایی در مسیر پیشرفت کشور، این همایش با حضور گرم راهیان پرشور دریایی برگزار گردید تا فرصت مغتنمی برای اجتماع و همفکری پژوهشگران و اصحاب نواندیش این صنعت پویا فراهم شود. 
وی با اشاره به توانمندی های داخلی در صنعت دریایی گفت: در ۲۵ سال گذشته بسیاری از زیرساخت ها در صنایع دریایی کشور شکل گرفته و با مهندسی معکوس، توانسته ایم بسیاری از صنایع را بومی کنیم. امروز در ساخت کشتی ها، سکوهای دریایی و لوله گذاری زیر سطحی به میزان بالایی از بومی‌ سازی رسیده ایم. 
بهاری اضافه کرد: با این حال برای پیشرفت بیشتر این صنعت نیاز به ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه داریم. 
وی گفت: در کشور متولی مسائل مربوط به دریا از جمله بحث های سازه های دریایی و یا مسائل محیط زیستی پراکندگی دارد و وزارتخانه مشخصی متولی آن نیست.
دبیر بیستمین همایش صنایع دریایی افزود: بر اساس سند جامع دریایی پیشرفت هایی برای صنایع دریایی تا ۱۰ سال آینده پیش‌ بینی شده که این موضوع و میزان تحقق آن باید به دقت رصد شود.
بهاری گفت: میزان تخصیص بودجه دستگاه ها به بحث تحقیق و پژوهش در بخش دریایی باید از سه دهم درصد به سه درصد در ده سال آینده برسد.
وی در ادامه گفت: انجمن مهندسی دریایی ایران با توجه به رسالت و راهبرد اصلی فعالیت خود، همواره سعی نموده با کلیه ابزارهای پیام‌ رسان و انتشارات در دسترس، مانند همایش علمی، نمایشگاه دستاوردها و مجلات متعدد علمی- پژوهشی داخلی و بین المللی، علاوه بر معرفی توانایی ‌های بالفعل صنایع دریایی کشور، سهمی مؤثری در رشد و شکوفایی این عرصه کلیدی برای توسعه ماندگار و کارآفرین، ایجاد هم‌ سویی و هم افزایی بین محققان، متخصصان، گسترش فرهنگ خودکفایی و معرفی فضاهای کسب و کار و سرمایه گذاری مناسب ایفا نماید. 
دبیر بیستمین همایش صنایع دریایی با بیان اینکه همایش بیستم صنایع دریایی با برنامه های متنوعی در قالب ارائۀ مقالات شفاهی و پوستری در ده محور به همراه کارگاه‌ های آموزشی مرتبط در راستای آشنایی و انتقال فن ‌آوری های دریایی برگزار شد، گفت: امیدواریم با برگزاری این همایش سهم ناچیزی از آنچه کشور عزیزمان و صاحبان متعصب این صنعت به آن دلبسته اند محقق شده باشد.

بر اساس این گزارش، در این همایش بیش از 240 مقاله در محورهای مختلف تخصصی از جمله ساخت کشتی، نفت و گاز، ساخت سکوها، خطوط لوله، زیردریایی، پایانه های شناور دریایی، آموزش کارکنان و قوانین دریایی و همچنین افزایش بهره وری در کارگاه های مختلف ارائه شد.

لازم به ذکر است، بیستمین همایش صنایع دریایی توسط انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری مجموعه های دریایی کشور چهارشنبه 21 آذر ماه 1397 با تقدیر از برگزیدگان بخش های مختلف این کنفرانس در کتابخانه ملی ایران به کار خود پایان داد. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: