تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۰۳۷
تعداد بازدید: ۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوب است پژوهشگران ما علیرغم سختی و مشکلاتی که بر سر راه تأمین منابع مالی وجود دارد روی بازرسی لوله های نفت، سازه های دریایی و مواردی که به نفت و گاز و پتروشیمی مربوطه می گردد متمرکز شوند.
به گزارش مارین نیوز، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه سازه های دریایی که به صورت تخصصی در حوزه ROV و انجام کارهایی که برای بازدید و نصب نیازمند دستگاه های rov است، فعالیت می نماید و کارگاهی در همین رابطه در بیستمین همایش صنایع دریایی برگزار نمود، به خبرنگار ما گفت: یک نکته در کارگاه هایی که برگزار می شود وجود دارد و آن نکته این است که اولین مبحث برای طراحی و شروع پروژه، تعریف مأموریت است. 
محمد حسن رامشت با بیان اینکه پژوهشگران برای اینکه سورس های مالی تأمین شود به دنبال پروژه هایی مانند طرح های تفریحی می روند که حمایت های مالی داشته باشند، گفت: درحالی که به نظر میرسد این مسئله از نیاز کشور دور است، چون کشور ما عمده تولیداتش نفت، گاز و پتروشیمی بوده و عمده چاه های نفتی هم در دریا با کشورهای دیگر مشترک است. 
این استاد دانشگاه افزود: خوب است پژوهشگران ما علیرغم سختی و مشکلاتی که بر سر راه تأمین منابع مالی وجود دارد روی بازرسی لوله های نفت، سازه های دریایی و مواردی که به نفت و گاز و پتروشیمی مربوطه می گردد متمرکز شوند. 
رامشت گفت: خوشبختانه ما پروژه های اجرایی زیادی داریم و شرکتهایی هستند که وقتی پروژه ها به نتیجه رسید میتواند موارد مالی را جبران نماید چون به آنها نیاز دارند. به همین خاطر دیدن مأموریت تفریحی برای ROV ها در اولویت نیست. 
وی درخصوص کارگاه های برگزار شده این همایش گفت: کارگاه ها توسط افرادی که کارهای اجرایی کرده اند ارائه شده و حضور در این کارگاه ها برای آنهایی که میخواهند آخرین وضعیت پیشرفت صنایع دریایی را بدانند مفید بود.  

لازم به ذکر است، بیستمین همایش صنایع دریایی با برنامه های آموزشی، علمی و تخصصی و حضور متخصصان، کارشناسان و دانش جویان حوزه دریایی کشور با هدف فراهم آوردن فرصتی مناسب برای متخصصان صنعت، دانشگاه ها و سایر مراکز علمی و پژوهشی جهت معرفی آخرین نتایج و دستاوردهای خود در زمینه های مختلف از جمله روش های نوین توسعه و فناوری های جدید در صنعت دریایی توسط انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری مجموعه های دریایی کشور  21 آذر ماه 1397 در کتابخانه ملی ایران برگزار شد. 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: