تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۰۴۰
تعداد بازدید: ۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
عضو هیئت علمی دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر گفت: دریا محور پیشرفت یک کشور میباشد؛ خیلی از کشورها توانستن با حداقل ساحل بهترین استفاده را از دریا ببرند.
به گزارش مارین نیوز، عضو هیئت علمی دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر که در بیستمین همایش صنایع دریایی حضور داشت به خبرنگار ما گفت: یکی از مهمترین جاهایی که پتانسیل بسیار زیادی برای توسعه دریایی کشور دارد، سواحل مکران است که بارها در صحبت های مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است و به حمدالله با همت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. 
کریم اکبری وکیل آبادی افزود: ارگانها و سازمانهای دیگر نیز پای کار آمدن ولی نه آنطور که باید و شاید، لازم همه به سواحل مکران اهمیت ویژه ای بدهیم. 
وی گفت: در حوزه دریا محور و با توجه به تئوری بازگشت به دریا تلاش بسیار زیادی فرماندهی محترم نیروی دریایی در این حوزه انجام میدهند که میفرمایند در بحث توسعه سواحل مکران بایستی ابعاد مختلف توسعه یعنی امنیتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی همزمان با هم باید شکل بگیرند تا بتوانیم یک توسعه پایدار در سواحل مکران که سواحل کلیدی برای مملکت و اقتصاد کشور است، داشته باشیم. 
اکبری وکیل آبادی با بیان اینکه همه بایستی اقدامات نیروی دریایی را در این سواحل الگو و محور قرار دهیم تا انشالله بتوانیم در آینده کوتاه مدتی به یک توسعه بسیار خوب در این حوزه برسیم، گفت: توسعه درونزا نیز در منطقه مکران یک پارامتر اصلی است.
عضو هیئت علمی دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر گفت: سواحل مکران بسیار عظیم است و در سوابق تاریخی نیز تمدن دریایی بزرگی در آن مناطق وجود داشته که متأسفانه مرور زمان و تفکرات ناشی از استکبار فاصله ما را از دریا زیاد کرده است. 
اکبری وکیل آبادی ادامه داد: دریا محور پیشرفت یک کشور میباشد. خیلی از کشورها توانستن با حداقل ساحل بهترین استفاده را از دریا ببرند. درحالی که متأسفانه سالهای سال سواحل ارزنده ای مکران فراموش شده بود که با تدابیر فرمانده کل قوا و مستقر شدن نیروی دریایی در آن منطقه همه فهمیدن که باید به آن سواحل بها دهیم. 
وی با بیان اینکه در حوزه های مختلف ظرفیت های بسیاری در سواحل مکران مانند گردشگری وجود دارد که فقط لازم است ابزار و شرایط رفاهی مناسب فراهم شود تا مردم از این سواحل بازدید کنند و هر شخصی یک بار به این مناطق برود هر سال خواهد رفت، اظهار داشت: یکی از بازوهای اصلی کشور ما نفت است که اگر ارگانهای مربوط به نفت و حوزه های پتروشیمی از قبیل وزارت نفت به این منطقه ورود کنند چون از لحاظ بنیه اقتصادی قوی هستند مطمئنا میتوانند کمک شایانی به توسعه سواحل مکران نمایند. 
اکبری وکیل آبادی با اشاره به اینکه از نظر جمعیتی هم این منطقه نسبت به وسعت سرزمینی در جایگاه خوبی قرار نگرفته است، گفت: در برنامه کلانی که دیده شده قرار است در 5 سال جمعیت سواحل مکران به حد قابل قبولی برسد اما با امکانات ضعیف این منطقه رسیدن به آن کمی سخت است. 
وی با بیان اینکه بایستی برای سواحل مکران امنیت بیاوریم تا مردم و گردشگران بتوانند در آنجا اسکان یابند و رفت و آمد کنند، گفت: امنیت هم ابعاد مختلفی اعم از سیاسی، اقتصادی و ... دارد  و همه اینها در کل میتوانند یک امنیت پایدار را به منطقه مکران بیاورند که با حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش ج.ا.ا رسیدن به این هدف خیلی آسان شده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر در پایان در خصوص همایش صنایع دریایی گفت: در حوزه دریایی انجمن مهندسی دریایی یک بازوی قدرتمند شده است که درکنار دانشگاه های دریایی قرار گرفته و با همت آقای سیف تاکنون کارهای بسیار خوبی انجام گرفته است. 

لازم به ذکر است، بیستمین همایش صنایع دریایی در کتابخانه ملی ایران 21 آذر ماه 97 برگزار گردید. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: