تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۰۴۱
تعداد بازدید: ۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
وزیر راه و شهرسازی در بازدید امروز از سومین نمایشگاه حمل ‌و نقل و صنایع وابسته ضمن اعلام حمایت دولت از حوزه‌ های حمل و نقل، گفت: نکته مهم آن است که بتوانیم ناوگان ‌مان را به صورت متناسب و متوازن توسعه دهیم که این ناوگان شامل ناوگان جاده ‌ای، ناوگان ریلی در بخش بار و مسافر، ناوگان دریایی و هوایی است.
به گزارش مارین نیوز، وزیر راه و شهرسازی امروز ضمن بازدید از سومین نمایشگاه حمل ‌و نقل و صنایع وابسته در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک هفته حمل ‌و نقل به جامعه حمل‌ و نقل و فعالان حوزه ‌های آن گفت: امیدوارم توجه به‌تمامی محورهای حمل‌ و نقل بتواند به فعالیت مؤثر بخش خصوصی از طریق ظرفیت ‌سازی و توسعه قابلیت مدیریت در شبکه ‌های حمل ‌و نقل منجر شود، همچنین بتواند ظرفیت‌ های نوینی را برای کشور به وجود آورد تا بتوانیم از فرصت‌ های خدادادی سرزمینمان نهایت بهره ‌مندی را ببریم.
محمد اسلامی ادامه داد: فرصت‌ های خدادادی سرزمین ایران ازجمله دریا و همچنین قرار گرفتن ایران در منطقه ترانزیتی نشان از اهمیت ایران در این منطقه جغرافیایی دارد که باید بتوانیم با ایجاد قابلیت و با توسعه لجستیک و حمایت از بازرگانان، بازار گسترده‌ تری را برای فعالیت‌ها و کسب ‌و کار حمل‌ و نقل ایجاد کنیم و توسعه دهیم.
عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه به بازدید خود از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: بازدیدهای چندساعته نشان می ‌دهد که معرفی سرفصل ‌های گوناگون ارائه‌شده به‌خوبی انجام ‌شده و همچنین ظرفیت ‌های داخلی و پژوهشی نمایشگاه نشان از قابلیت ‌ها و توانمندی ‌های شرکت ‌های داخلی و همچنین خارجی دارد.
وی تأکید کرد: امیدواریم قابلیت‌ سازی در تولید و توجه به صنایع داخل برای پیشبرد حمل‌و نقل مورد توجه و تأکید بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران قرار بگیرد.
این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: دولت هم در سال جاری و هم در سال ‌های آتی پشتیبانی ‌های لازم را از حوزه ‌های حمل ‌و نقل خواهد داشت، نکته مهم آن است که بتوانیم ناوگانمان را به‌صورت متناسب و متوازن توسعه دهیم که این ناوگان شامل ناوگان جاده ‌ای، ناوگان ریلی در بخش بار و مسافر، ناوگان دریایی و هوایی است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز آغازین روز هفته حمل ‌و نقل است، امیدواریم طی همین روزها مذاکرات مناسبی بین تولید کننده ‌ها و مصرف ‌کنندگان صورت بگیرد در عین‌ حال خریداران و فروشندگان این اطمینان را داشته باشند که مصنوعات تولیدی آن‌ ها موردحمایت دولت است و می ‌تواند با تخصیص منابع از محل تسهیلاتی که در نظر گرفته ‌شده پشتیبانی شود و هم خریدار و هم تولیدکننده از منابع پشتیبان بهره‌ مند شوند.
اسلامی خاطرنشان کرد: نیاز داریم در شرایط کنونی که تحریم ‌های همه‌جانبه به ملت ایران برای کیفیت ‌زدایی از کسب ‌و کار در حال انجام است جریان معکوس را پیش‌ بگیریم و توجه به صنایع داخلی را در اولویت برنامه‌ ها و سیاست‌ های خود قرار دهیم.
وزیر راه و شهرسازی در پایان از حل مسائل رانندگان و بیمه آن‌ ها و پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی از این قشر زحمت ‌کش خبر داد و گفت: اخیراً ارزهایی را بانک مرکزی به واردکنندگان و تولید کنندگان ماشین ‌آلات اختصاص داده است تا بتواند لاستیک را به سهولت تأمین کند، در حال حاضر مواد اولیه تولید لاستیک و سایر اقلام رانندگان با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می‌شود که می ‌تواند راهکار مناسبی برای حل مشکلات رانندگان باشد در عین ‌حال پایش تخصیص اقلام رانندگان به‌صورت مناسبی از سوی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده ‌ای باید انجام شود.

لازم به ذكر است، در این نمایشگاه که صبح دیروز 25 آذر گشایش یافت، شركت های فعال در حوزه حمل و نقل به ارائه آخرین دستاوردها در زمینه نوسازی، مدیریت و خدمات و ... می ‌پردازند. 
همچنین در این نمایشگاه سومین استارت آپ ویكند شبكه‌ های ارتباطی و حمل و نقل برگزار خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: