تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۰۴۶
تعداد بازدید: ۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
کارگاهی تحت عنوان "جستجو و مانیتورکردن مغروقه ها در دریای شمال توسط کشتی وگا" توسط کارشناس ارشد هیدروگرافی از دانشگاه هافن سیتی هامبورگ آلمان در بیستمین همایش صنایع دریایی ارائه شد که در دریای شمال توسط کشتی وگا اجرا گردیده و حاصل یک روند دو هفته ای است.
به گزارش مارین نیوز، در بیستمین همایش صنایع دریایی که روز 21 آذرماه در تهران برگزار شد، کارگاهی تحت عنوان "جستجو و مانیتور کردن مغروقه ها در دریای شمال توسط کشتی وگا (The North Sea's wreck search & monitoring by WEGA)" توسط سجاد پایانی فر کارشناس ارشد هیدروگرافی از دانشگاه هافن سیتی هامبورگ آلمان ارائه گردید. 
وی در خصوص این کارگاه به خبرنگار ما گفت: یکی از وظایف اداره فدرال دریانوردی و هیدروگرافی آلمان (BSH) نقشه برداری دریای شمال (توسط دفتر بندر هامبورگ) و دریای بالتیک (توسط دفتر بندر روستوک) است. جمع آوری داده های مورد نیاز این امر، توسط پنج کشتی تحقیقاتی مستقر در بنادر فوق انجام می شود که کشتی های تحقیقاتی دنیب و کاپلا  برای پوشش دریای بالتیک و کومت، وگا و آتا ای یا برای دریای شمال در نظر گرفته شده اند.
پایانی فر در ادامه با بیان اینکه یکی از خروجی های این عملیات انتشار و بروزرسانی چارت های دریایی است، تصریح نمود: با توجه به لزوم تجاری، تسهیل حمل و نقل دریایی و بهره برداری از روش های نوین و کارآمد در این جهت اهمیت ویژه ای دارد. 
وی با اشاره به اینکه کارگاه ارایه شده حاصل یک روند دو هفته ای است که به تناوب در طول سال اجرا می گردد، که این مورد مشخص در دریای شمال توسط کشتی وگا اجرا گردیده است، گفت: کشتی وگا یک شناور تحقیقاتی، نقشه برداری و یابنده مغروقه ها در کف دریا است که ظرفیت پذیرایی از 7 محقق علاوه بر 16 نفر خدمه را دارد. 
وی گفت: این ارایه شامل دو بخش روند تخصصی و مشاهدات دست اول از محیط کار و ساختار اداره فدرال دریانوردی و هیدروگرافی است که بخش اول بررسی، پیش بینی و کشف شناورها، هواپیما ها، صخره ها در کف دریای شمال، اندازه گیری ابعاد و مختصات موارد شماره 1 با سنسورها و نرم افزار های مدرن، ثبت موارد شماره 2 در چارت های دریایی (شامل ایجاد پرونده جدید یا بروز رسانی پرونده های موجود)، تحلیل داده های به دست آمده در موارد 2 و 3 و ارایه نتایج به دست آمده به مراکز بالادستی جهت تدوین استراتژی های جدید در مدیریت کشتیرانی و بندری را شامل می شود. 
این کارشناس ارشد هیدروگرافی ادامه داد: در بخش دوم نیز به کارایی آموزش فنی و حرفه در مقایسه با تحصیلات آکادمیک در BSH، کارایی سیاست تمرکز زدایی در جداسازی حوزه های دریای آلمان به دفاتر ساحلی  BSHدر هامبورگ و روستوک، لزوم آموزش کارکنان در زمینه تنوع فرهنگی برای کارایی بهتر و سلامت روانی محیط کار، اهمیت موضوع ایمنی محیط کار و آموزش های لازم به کارکنان و اجرای برنامه بازید های سالانه توسط عامه مردم از دفاتر BSH برای آشنایی و معرفی فعالیت های این سازمان به اقشار مختلف پرداخته می شود که هدف نهایی این ارایه امکان مشابه سازی روند فوق در پهنه های دریایی کشور و همچنین  بومی سازی تجربیات  فوق در رفتار های سازمانی کشور است. 
پایانی فر در انتها گفت: تجربیات فوق می تواند برای دفاترآبنگاری (هیدروگرافی)، فعالین و متخصصین مرتبط با بهره برداری و مدیریت بنادر و محورهای کشتیرانی، سازمان بنادر و دریانوری کشور، سازمان نقشه برداری کشور و کسانی که علاقه مند به مدرن سازی رفتار سازمانی شرکت یا مجموعه تخصصی خود هستند، مفید فایده باشد.


لازم به ذکر است، بیستمین همایش صنایع دریایی با برنامه های آموزشی، علمی و تخصصی و حضور متخصصان، کارشناسان و دانش جویان حوزه دریایی کشور با هدف فراهم آوردن فرصتی مناسب برای متخصصان صنعت، دانشگاه ها و سایر مراکز علمی و پژوهشی جهت معرفی آخرین نتایج و دستاوردهای خود در زمینه های مختلف از جمله روش های نوین توسعه و فناوری های جدید در صنعت دریایی توسط انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری مجموعه های دریایی کشور  21 آذر ماه 1397 در کتابخانه ملی ایران برگزار شد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: