تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۰۷۹
تعداد بازدید: ۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
زمین‌ های قطعه‌ بندی ایزوایکو و صنایع کشتی سازی ایران برای واگذاری به دانشگاه‌ ها برای ایجاد شهرک نوآوری ‌های دریایی برای استقرار شرکت ‌های دانش بنیان مرتبط با صنایع دریایی و کشتی ‌سازی آماده شده است.
به گزارش مارین نیوز، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در نشست روز چهارشنبه خود با مدیرعامل شرکت کشتی ‌سازی و شهرک ‌های صنعتی هرمزگان در محل شهرک‌ های صنتعی هرمزگان درباره واگذاری شهرک ‌های نوآوری شرکت کشتی ‌سازی هرمزگان به دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، اظهار کرد: در راستای سیاست گسترش تحقیق و توسعه صنعت در دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد تا این دانشگاه در راه‌ اندازی این شهرک‌ ها اقدام عاجل انجام دهد. 


علیرضا سایبانی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با سیاست توسعه و همکاری در راه‌ اندازی شهرک‌ ها و صنایع هرمزگان، حرکت خود را به سمت دانشگاه‌ های کارآفرین محور تنظیم و در این راستا در کنار ایجاد اشتغال، درآمد‌ زایی غیرشهریه‌ ای را نیز در دستور کار خود دارد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با بیان اینکه دانشگاه به واسطه داشتن ظرفیت بالا، می‌ تواند تأثیرات عمیق و شگرفی را بر صنعت بگذارد،‌ اضافه کرد: تخصیص مکانی مناسب برای استقرار شرکت‌ های دانش‌ بنیان  این دانشگاه که کار مرتبط با صنایع را انجام می‌ دهند، می‌ تواند آغاز خوبی در این پیمان باشد.
سایبانی از تدوین پروپزال این شهرک نوآوری در یکی از قطعات انتخابی این شرکت خبر داد و عنوان کرد: با جانمایی این مرکز نوآوری و تدوین و تهیه پروپزال آن؛ به شهرک‌ های صنعتی، امید است که اقدامات عاجل در این حوزه هرچه سریعتر انجام شود.
زمین ‌های شهرک‌های صنعتی در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی
مدیرعامل شرکت کشتی‌ سازی فراساحل هرمزگان نیز از تخصیص زمین و آماده ‌سازی فضای لازم اولیه به این امر استقبال کرد و گفت: زمین‌ های قطعه‌ بندی شده این شرکت برای تخصیص به این مراکز آماده‌ اند و با طی مراحل اداری و قانونی در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌ گیرد.
حمید رضائیان‌ اصل ادامه داد: آمادگی داریم تا در حوزه صنایع کشتی‌ سازی و دریایی هرگونه همکاری را با مراکز دانشگاهی داشته باشیم و از پیشنهاد این طرح‌ ها نیز استقبال  کرده و همکاری لازم را انجام خواهیم داد.
آمادگی شهرک‌های صنعتی هرمزگان برای توسعه صنایع در کنار دانشگاه‌ها
رئیس شهرک‌ های صنعتی هرمزگان نیز در این جلسه با بیان اینکه این شهرک‌ ها چشم‌ انداز خوبی را برای توسعه و رشد استان ترسیم کرده‌اند و می‌ توانند با همکاری دانشگاه‌ها طرح‌های خوب و منحصربه‌فردی را اجرا کنیم،‌ مطرح کرد: آمادگی داریم تا این موارد را پیگیری و برای توسعه صنایع در کنار دانشگاه‌ها گام‌های بزرگ و علمی در این راستا برداریم.
سیدامیر امیری‌ زاد افزود: بعد از دریافت پروپزال این شهرک نوآوری آن را بررسی و در دستور اقدام قرار می‌ دهیم و امیدواریم توسعه این مراکز با سرعت بیشتری انجام شود.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: