تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۰۹۰
تعداد بازدید: ۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار گفت: نخستین کمیته فرعی هواشناسی دریایی کشور با هدف افزایش ایمنی فعالیت های دریایی و کاهش آثار مخاطره آمیز پدیده های جوی-دریایی در چابهار تشکیل شد.
به گزارش مارین نیوز، رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار در حاشیه نخستین جلسه کمیته فرعی هواشناسی دریایی سیستان و بلوچستان در چابهار اظهار داشت: بر اساس مصوبات جلسه مشترک مدیران ستادی سازمان های دریا نوردی و هواشناسی کشور نخستین جلسه کمیته فرعی هواشناسی دریایی کشور در چابهار تشکیل شد تا ضمن تبین و تعیین ساختار این کمیته، محدودیت های عملیاتی، جغرافیایی و ... ناشی از وقوع پدیده های مخاطره آمیز جوی تعیین شود.


محمدرضا سالاری فنودی با بیان اینکه ارایه خدمات هواشناسی دریایی متناسب با نیازهای فعالین دریایی جزو اهداف کارگروه است، افزود: در ابتدای امر مقرر شد تا نهادهای دریایی شرایط جوی که منجر به محدودیت های عملیاتی در فعالیت های مختلف این بخش می شود را با جزئیات به کمیته ارائه کنند تا محصولات هواشناسی کاربردی تر صادر شود.
رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار ادامه داد: در این جلسه اعضای کمیته شامل نمایندگان ادارات کل هواشناسی، بنادر و دریانوردی، شیلات، محیط زیست، اقیانوس شناسی و فرماندهی نیروی دریایی ارتش و سپاه اعضای کمیته فرعی هواشناسی دریایی استان تعیین شدند و مقرر شد نماینده وزارت کشور به عنوان ناظر در جلسات حضور یابد.
سالاری فنودی گفت: در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد تا برای ارایه خدمات بهینه هواشناسی دریایی، اطلاعات ایستگاه های هواشناسی بنادر و سازمان هواشناسی برای دو مجموعه به اشتراک گذاری شود به طوریکه هر دو نهاد به اطلاعات یکدیگر دسترسی داشته باشند.
وی تصریح کرد: در این جلسه همچنین مصوب شد تا جلسه فوق العاده کمیته برای پیش بینی وضعیت مونسون و تاثیر آن بر فعالیت های شیلاتی تشکیل شود.
رئیس اداره هواشناسی چابهار در ادامه گزارشی از برنامه‌ توسعه شبکه پایش دریایی هواشناسی استان اشاره کرد و گفت: بر اساس طرح توسعه سواحل مکران هواشناسی استان حداقل چهار ایستگاه هواشناسی دریایی جدید در نوار ساحلی استان ایجاد می شود که گرید شبکه پایش هواشناسی دریایی استان را تا حد زیادی بهبود می بخشد.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: