تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۳۰۲
تعداد بازدید: ۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
معاونت منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در مجموعه ایزوایکو گفت: در دنیا کشورهای توسعه یافته عمدتا بر پایه اقتصاد دریا محور فعالیت می کنند و حدود 50 درصد درآمد ناخالص آن کشورها از صنایع دریایست.
به گزارش مارین نیوز، معاونت طرح و برنامه مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در نشستی که با حضور اسلام باوقار رییس شورای شهر بندرعباس و اعضا شورا برگزار شد، اذعان داشت: در سال های گذشته (قبل از سال 90) بدبینی به ایزوایکو در خصوص مدت زمان تحویل دهی پروژه ها وجود داشت اما اکنون با تلاش هایی که طی سال های اخیر به همت نیروهای توانمند این مجموعه صورت گرفت موفق شدیم این وضع را بهبود ببخشیم و مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران را به مجموعه ای فعال و بین المللی تبدیل کینم.
بقراط جهانداری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رضایتمندی مشتریان داخلی و خارجی یکی از اولویت های ماست، اذعان داشت: با جلب اعتماد بازارهای داخلی و خارجی توانستیم به بازارهای جدیدی وارد شویم و تعمیراتی که در سال های گذشته در خارج از کشور انجام می شد اکنون با قدرت و تخصص هر چه بیشتر در مجموعه ایزوایکو انجام می شود.
جهانداری با اعلام اینکه عملکرد قوی ایزوایکو و کیفیت کار این مجموعه کاهش قیمت در بازار منطقه را در پی داشت، عنوان کرد: ایزوایکو حداکثر آمادگی در خصوص ساخت و تعمیر شناورها را دارد و پروژه ساخت و تعمیرات در کوتاهترین زمان ممکن انجام می پذیرد.


در ادامه این جلسه مدیر گروه طراحی ساخت و تعمیرات شناورهای متوسط در مجموعه ایزوایکو، یادآور شد: ایزوایکو با پکیجی از نوسازی و تعمیرات شناورها، طراحی و تعمیر در حوزه نفت و گازو ریگ های حفاری توانسته است از پس پروژه هایی که از آن به عنوان پروژه های سخت یاد می شده برآید و اکنون به عنوان مجتمعی پیشرو در صنعت دریا محسوب شود.
علی دوله عنوان کرد: صنعت دریا صنعتی است که می تواند گرداننده چرخ صنعت در دیگر بخش ها باشد و همچنین به راحتی می تواند بر رکود اقتصادی غلبه نماید و در همین راستا موفق شده دیگر صنایع را درگیر اشتغال و فعالیت کند و باید بگویم ایزوایکو دارای سابقه بسیار طولانی است که از دیرباز تاکنون با دستاوردهای بزرگ و خارق العاده ای توانسته کارنامه قابل قبولی را ارائه دهد.
وی با اشاره به اینکه مجتمع عظیم کشتی‌سازی با اقدامات چشم‌گیر خود پیشتاز در صنعت دریایی کشور است، خاطرنشان کرد: در ساخت اولین پروژه کشتی اقیانوس پیما حدود 95 درصد خرید خارجی داشتیم اما در ساخت پروژه های بعدی تلاش کردیم با برنامه ریزی هایی سازنده به سوی تامین داخل حرکت کنیم.
دوله ضمن بیان اینکه صنعت فولاد در صنعت دریایی نقش مهمی دارد و در حال حاضر قریب به 85 درصد فولاد دریایی از داخل کشور تهیه و تامین می شود، خبر داد: ساخت کشتی های اقیانوس پیما به عنوان برگ برنده ی ایزوایکو و اشتغال فراگیری است که می تواند تاثیر مستقیم و مثبتی بر اقتصاد کشور بگذارد.


رییس شورای شهر بندرعباس، اعتماد به جوانان بومی و متخصص را یکی از عمده دلالیل موفقیت صنعت دریایی در مجموعه ایزوایکو دانست و افزود: خوشبختانه در مجموعه ایزوایکو اتفاقات بزرگی رقم خورده است که یکی از دلایل این موفقیت را می توان اعتماد به جوانان بومی و توانمند سازی در توسعه دانش دانست که با بکارگیری نیروی جوان در این مجموعه توانسته نقش موثری در استان ایفا کند.
اسلام باوقار در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: ما به عنوان نمایندگان مردم و صنایع، در شورای شهر برآنیم که شرایط را به گونه ای مدیریت کنیم تا بهترین فضای شهری همراه با آرامش خاطر را برای ساکنان شهر بندرعباس و کارکنان صنایع غرب استان به عنوان ساکنان شهر بندرعباس به ارمغان آوریم.
باوقار تصریح کرد: در اوج تحریم و نبود منابع مالی، کشتی سازی به نقطه قابل قبولی رسیده است که نشان می‌دهد هدفی پشت این همه موفقیت و پشتکار بوده است.

در ادامه عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن تشکر از همه ی کارکنان مجموعه ایزایکو، اذعان اشت: این مجموعه در راستای گام دوم انقلاب، تمدن نوین اسلامی، اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم هبری حرکت می کند.
احمد عامری، اظهار کرد: تیمی زبده و متشکل از نیروهای ارزشی بومی و خلاق به تولید و ساخت مشغول هستند که تنها با صدور پیام توان، قدرت و فرهنگ ایرانی می خواهند به همه ثابت کنند که می توانند.


دیگر عضو شورای شهر بندعباس در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه در هر جامعه مقدساتی وجود دارد، اذعان داشت: به نظر من مجموعه ایزوایکو یکی از مقدسات شهر بندرعباس بشمار می آید که تا کنون پس از گذشت چند دهه تلاش و فعالیت توانسته سکانداری صنعت دریایی را به دست بگیرد و آنگونه که می خواهد در رسیدن به اهدافش گام های موثری را بردارد.
مجید عسگری زاده با اشاره به اینکه ایزوایکو نه تنها در تولید بلکه در تحولات فرهنگی نیز ممتاز بوده، افزود: به عنوان یک هرمزگانی به خود می بالم که شاهد فعالیت مجموعه ای عظیم و بین المللی در استان هستیم که توانسته با اشتغال و توسعه منابع انسانی زمینه را برای پیشرفت های بیشتر فراهم آورد.
وی گفت: ایزوایکو باید به عنوان مشاوری قدرتمند در کنار بخش های مختلف اجرایی جهت توسعه شهری و سواحل علی الخصوص اسکله های بندرعباس باشد.

در ادامه جواد بلارک عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس، با ابراز خرسندی از اینکه ایزوایکو بخش عمده ای از بار بیکاری در استان هرمزگان را به دوش می کشد، ابراز کرد: این مجموعه دارای ظرفیت های عظیمی درجهت رفع مشکلات اقتصادی، اشتغال و در راستای آن مشکلات فرهنگی و اجتماعی است و اعتماد به نیروهای جوان و متخصص در بخش های مدیریتی نیز این موفقیت ها را روز به روز ارتقا خواهد داد.


معاونت منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در مجموعه ایزوایکو نیز با بیان اینکه اشتغال عظیمی در صنعت دریا وجود دارد، اذعان داشت: ایران با 6 هزار و 800 کیلومتر نوار آبی ساحلی در شمال و جنوب به عنوان کشوری با موقعیتی بی نظیر در جهان قرار دارد.
مهدی عباسی با اعلام اینکه صنایع دریایی در بخش های شیلات و نظامی به سرمایه گذاری دلسوزانه نیاز دارد، افزود: از این رو در تمامی دنیا نگاهی استراتژیک به این صنعت وجود دارد که عموماً باعث شکل گیری حمایت هایی عظیم از این ظرفیت است.
عباسی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه در دنیا کشورهای توسعه یافته عمدتا  بر پایه اقتصاد دریا محور فعالیت می کنند و حدود 50 درصد درآمد ناخالص آن کشورها از صنایع دریایست، اضافه کرد: قطعا  سرمایه گذاری در حوزه دریای در بندرعباس نیز با سود دهی قابل توجهی به همراه خواهد بود.
معاونت منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در مجموعه ایزوایکو، عنوان کرد: ساخت شناورهای اقیانوس پیما و تعمیر شناورها در سایزهای مختلف نیز از دستاوردهای بزرگ مجموعه ایزوایکو به شمار می آیند.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: