تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۳۶۳
تعداد بازدید: ۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
استاندار بوشهر گفت: ساخت کشتی ۱۱۳ هزار تنی در سخت ‌ترین تحریم ‌ها نماد خودکفایی و افتخار کشور است.
به گزارش مارین نیوز، استاندار بوشهر عصر سه ‌شنبه در آئین به آب ‌اندازی کشتی ۱۱۳ تنی افراماکس در بوشهر، اظهار داشت: امروز شاهد رویداد مهم و بزرگی در استان بوشهر هستیم که بیانگر توان داخل کشور است.
عبدالکریم گراوند فعالیت ‌های صورت گرفته در این شرایط سخت را مایه افتخار و امید دانست و اضافه کرد: امروزه با تکیه بر توان داخلی شاهد پیشرفت ‌های گسترده و بزرگی در داخل کشور هستیم.
استاندار بوشهر ادامه داد: هر چند در گذشته بخش زیادی از خدمات صنعتی و فنی مورد نیاز توسط خارجی ‌ها و با خروج ارز از کشور انجام می ‌شد، امروزه کارهای بزرگی در کشور صورت گرفته و شاهد خودکفایی در برخی امور هستیم.


وی ساخت سکوها و کشتی ‌های بزرگ را کاری بزرگ دانست و افزود: ساخت کشتی ۱۱۳ تنی افراماکس در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) نماد قدرت نمایی و افتخار کشور و جلوه ‌ای از شعار ما می ‏‌توانیم‬ است.
گراوند تصریح کرد: ساخت این کشتی پیام‌ هایی را به دشمنان که ما را تحریک کرده بودند داد و اثبات کرد که دیگران قادر به ایجاد مانع در مسیر پیشرفت و توسعه کشور نمی‌‏ شوند.
وی تاکید کرد: باید خدا را شاکر و سپاسگذار بود که با توان فرزندان عزیز خود شعار ما می‌ توانیم را به منصه ظهور رساند که نمونه بزرگ آن اقدام بزرگ صورت گرفته در شرکت صدرا است.


لازم به ذکر است، کشتی ۱۱۳ هزار تنی افراماکس به طول ۲۵۰ متر، عرض ۴۸ متر و با ارتفاع ۲۱ متر با سرعت ۱۵ گره دریایی قابلیت حمل ۷۵۰ هزار بشکه نفت را دارد. این شناور که اکنون بیش از ۹۳ درصد پیشرفت دارد با تحویل به کشور سفارش دهنده ۶۰ میلیون یورو ارزآوری برای کشور به دنبال دارد. نفتکش افراماکس در مدت ۲ سال ساخته شده ‌است که برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و یکهزار و ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد کرده ‌است.




منبع تصاویر: مهر و فارس 




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: