تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۷۰۴
تعداد بازدید: ۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
تفاهمنامه همكاری ميان انجمن مهندسی دریایی ایران و مجله علمی Maritime Policy (The Former Iranian Review for Law of the Sea and Maritime Policy) به امضا رسید.
به گزارش مارین نیوز، این تفاهمنامه به‌ منظور ایجاد، گسترش، همفکری و همکاری‌ های آموزشی – پژوهشی، مابین انجمن مهندسی دریایی ایران و مجله علمی Maritime Policy (The Former Iranian Review for Law of the Sea and Maritime Policy) به امضای دکتر مهدی عجمی رئیس انجمن و دکتر امیرنظام براتی مدیر مسئول مجله رسید. 
با امضا این تفاهمنامه مقرر گردیده طرفین حد اعلای تلاش خویش را در جهت گسترش و توسعه موضوعات مربوط به علوم انسانی دریایی اعم از حقوق دریاها، حقوق دریایی و سیاست‌ گذاری‌ های دریایی و به‌ طور کلی با تمرکز بر محورهای مجله و موارد بین‌ رشته‌ ای مربوط به دریاها، اقیانوس‌ ها در سطح ملی، بین‌ المللی و همچنین در حل مشکلات و معضلات علمی – تحقیقاتی موضوع این تفاهمنامه، در نیل به توسعه همه‌ جانبه دریا محور مبذول داشته و از هیچ کوششی در این جهت خودداری نکنند. 
گفتنی است، مجله بین‌ المللی سیاست‌ گذاری دریایی که به زبان انگلیسی منتشر می‌ گردد، مجله علمی است که به‌ صورت فصلنامه با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بر اساس مقررات وزارت علوم و تحقیقات فناوری از سوی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) منتشر می‌ شود و چشم‌ انداز میان‌ مدت این مجله علمی بر این بنیان گذاشته‌ شده است که در نمایه استنادی بین‌ المللی اسکوپوس نمایه‌ سازی گردد. 
شایان‌ ذکر است، مجله علمی سیاست‌ گذاری دریایی که چهار شماره اول آن تحت عنوان حقوق دریاها و سیاست‌ گذاری دریایی (The Former Iranian Review for Law of the Sea and Maritime Policy) منتشر گردید به دلیل تغییر مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و الزام به تک اسمی بودن مجلات از شماره پنج به بعد تحت عنوان سیاست‌ گذاری دریایی (Maritime Policy) منتشر می‌ گردد. در حقیقت این مجله 9 نوع مقاله اساتید، پژوهشگران و دانشجویان دوره دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد را بر اساس مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعم از مقالات پژوهشی، مروری، کوتاه، مطالعه موردی، روش‌ شناسی، کاربردی، نقطه‌ نظر، مفهومی و  ترویجی منتشر می‌ نماید. در آخر اینکه این مجله علمی بین‌ المللی می‌ تواند دغدغه پژوهشگران در حوزه محورهای مجله را مرتفع نماید و فرهنگ توسعه پایدار دریایی همه‌ جانبه را در سطح ملی و بین‌ المللی به ارمغان بیاورد.
پژوهشگران ارجمند می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر به سایت www.irlsmp.org مجله مراجعه نمایند.








ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: