تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۷۸۱
تعداد بازدید: ۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
اجلاس كمیسیون تون ماهیان اقیانوس هند iotc در سال جاری مشتمل بر جلسات كمیته پایبندی، اداری و مالی و اجلاس اصلی، از تاریخ ۱۸ ادبیهشت ماه به صورت مجازی آغاز شد و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
به گزارش مارین نیوز، دكتر رضا عباسپور نادری معاون امور صید سازمان شیلات با اعلام خبر فوق گفت: سطح زیان درشت (تون و شبه تون ماهیان) بخش قابل توجهی از حجم صید و تجارت آبزیان را در فعالیت های شیلاتی كشور به خود اختصاص می دهد. سیاست گذاری و برنامه ریزی بهره برداری از ذخایر مذكور در سطح اقیانوس هند و كشورهای ساحلی مربوطه توسط كمیسیون تون ماهیان اقیانوس هند (iotc) كه یك سازمان منطقه ای و تحت نظر سازمان خواروبار كشاورزی (فائو) است انجام می شود و مباحث تخصصی و تصمیم گیری های كلان، هر ساله در جلسات اختصاصی این كمیسیون و با حضور و مشاركت كشورهای عضو مورد بررسی قرار می گیرد.


وی افزود: در این نشست مجازی، سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان و مدیران و كارشناسان دفاتر ذیربط این معاونت با حضور در این جلسات، از مواضع تخصصی و منافع ملی كشور در عرصه مدیریت بهره برداری از ذخایر مذكور دفاع می نمایند.
دكتر نادری تصریح كرد: مباحث و موضوعات مطروحه در این جلسات در كارگاه های تخصصی شامل تون ماهیان ساحلی، تون ماهیان گرمسیری، منقار ماهیان، آمار صید ضمنی، اكوسیستم، روش ها و غیره در كمیته علمی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نتایج ذیربط در اجلاس اصلی ارائه می شود و مورد تصمیم گیری و توافق كشورهای عضو قرار می گیرد تا هماهنگی لازم برای پیگیری مراحل اجرا و بومی سازی الزامات و مصوبات در كشورهای ذینفع بعمل آید. 
معاون امورصید سازمان شیلات در پایان با اشاره به الزامات و توصیه های  كمیسیون مذكور طی چندسال اخیر و پروپوزال های ارسالی در سال جاری اظهار داشت: رویكرد كاهش سطح تلاش صید و كاهش میزان صید برای همه كشورهای عضو در بهره برداری از گونه های مختلف سطح زیان درشت از جمله گونه گیدر، هوور مسقطی، مارلین ها و غیره مورد تاكید است كه لزوم تطبیق شرایط فعالیت ناوگان صیادی تحت پوشش با مصوبات نهایی اجلاس ضروری می نماید.









برچسب ها: مارین نیوز ، شیلات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: