تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۷۸۳
تعداد بازدید: ۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: فهرست ابزار و تجهیزات کاربردی مورد نیاز در صنعت حفاری در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دسترس سازندگان و صنعتگران داخلی قرار می گیرد.
به گزارش مارین نیوز، محمد علی بیگ زاده با این توضیح که این نمایشگاه از 23 لغایت 26  اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود، افزود: این فهرست مشتمل بر قطعات و تجهیزات مربوط به خدمات فنی، خدمات ویژه و عملیات حفاری است.
وی اظهار کرد: برخی از این اقلام برای نخستین بار بومی سازی می شود و تعدادی نیز در قالب طرح پژوهشی است که انتظار می رود در همکاری و هم افزایی با شرکت های دانش بنیان، سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت نفت و مراکز علمی و پژوهشی زمینه تولید داخلی آنها محقق گردد.
بیگ زاده با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی فرصت مغتنمی برای رایزنی و بررسی فرصت های همکاری میان شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت و فعالان عرصه ساخت، تولید و تامین نیازهای صنعت نفت می باشد، اظهار کرد:  این تعامل و همیاری در سال های اخیر موجب شد که تنها در شرکت ملی حفاری ایران بیش از  7 هزار قلم قطعات و تجهیزات پر مصرف  برای اولین بار تولید داخل شود که این رقم با احتساب تکثیر منابع حدود 23 هزار قلم می باشند.
مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه همچنین اصلاح و یکسان سازی 934 قلم قطعه که شامل 3 هزار و 99  نقشه تدوین دانش فنی ساخت داخل قطعات و تجهیزات توسط کارشناسان این مدیریت صورت پذیرفته است، گفت: در سال 1400 از سوی این مدیریت نسبت به بومی سازی 210 قلم قطعات و تجهیزات منحصر بفرد مبادرت گردید که افزون بر 180 میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی برای شرکت در برداشت.
وی در همین ارتباط افزود: از مهمترین دستاوردهای سال گذشته می توان به راه‌ اندازی سامانه بهینه شده دستگاه فرآورش سیار نفت (MOT)، ساخت شفت اصلی تاپ درایو،  ساخت فیلترهای روغن و هوا و سوخت موتور های کاتر پیلار و نهایی سازی و آزمایش موفقیت آمیز ابزار free point  و PLT نمودارگیری اشاره کرد.







ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: