تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۹۴۹
تعداد بازدید: ۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: با تامین سه دکل حفاری دریایی، حضور این شرکت در آب های خلیج فارس در آینده نزدیک همانند ۴۰ سال گذشته پررنگ می شود.
به گزارش مارین نیوز، حمید رضا گلپایگانی روز دوشنبه ( 28 شهریورماه 1401) در نشست با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، با اشاره به اینکه در زمان حاضر این شرکت سه دستگاه حفاری شامل دستگاه حفاری شهید رجایی، شهید مدرس و مورب در  خلیج فارس دارد افزود:  دکل های شهید رجایی و شهید مدرس به سبب فرسودگی تجهیزات ناکارآمد شده و با توجه به مصوبه شرکت ملی نفت ایران سه دکل جدید جایگزین این دکل ها می شود.
وی اظهار کرد: تغییر ساختار و اصلاح فرایند ها ، بازسازی و نوسازی دستگاه های حفاری و تجهیزات خدمات فنی، تامین به موقع کالا و اقلام کاربردی، اصلاح نرخ دکل روز، آموزش و پرورش نیروی انسانی و آینده نگری در موضوع منابع انسانی از جمله محورهایی است که می تواند در چابک سازی و افزایش توان بهره وری و راندمان کار این شرکت موثر واقع شود.
گلپایگانی گفت: در دولت سیزدهم با عنایت به توجه ویژه مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران و پشتیبانی صورت گرفته، مدیریت این شرکت با تلاش و همت مضاعف مجموعه کارکنان سختکوش خود توانست شمار دستگاه های حفاری فعال خود را از 56 در سال 1400 به64 دستگاه  در زمان حاصر افزایش دهد که با برنامه ریزی به عمل آمده این تعداد تا پایان سال جاری به 66 دستگاه می رسد.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: شرایط سنی و سنوات خدمتی بخشی از کارکنان شرکت موجب می شود که تا پنج سال آینده تعداد قابل توجهی از همکاران به درجه بازنشستگی نائل گردند که ایجاد شرایط برای جذب نیروهای جایگزین اعم از رسمی و ارکان ثالث و آموزش آنان می تواند از عواقب این چالش مهم پیشگیری، تا شرکت با مشکلات کمبود نیروی متخصص مواجه نگردد.
وی با قیاس میزان بستانکاری و بدهکاری شرکت توضیح داد: با دریافت مطالبات، بخش های قابل توجهی از بدهکاری های شرکت به پیمانکاران تسویه می شود و در این راستا نیاز به مساعدت و اهتمام ویژه و همراهی شرکت های کارفرمایی است که در این ارتباط شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب چه در زمینه افزایش نرخ دکل و چه در پرداخت ها،همگامی و همراهی و اهتمام ویژه ای داشته اند.
گلپایگانی تخصیص اعتبار برای بازسازی ناوگان حفاری را که مورد توجه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران است موجب تحرک و شتاب بخشیدن به کار حفاری و درنتیجه رضایتمندی کارفرماها دانست و گفت: اصلاح نرخ دکل ها و نزدیکی آن با استاندارد بین المللی و افزایش سرمایه در گردش شرکت، ایجاد تحول در این مجموعه بزرگ صنعتی را بدنبال خواهد داشت و با توجه به برنامه های توسعه ای و کلان صنعت نفت ، شرکت ملی حفاری می تواند به نحو مطلوب در راستای تحقق برنامه های پیش رو  گام بردارد.
دکتر محسن خجسته مهر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران روز دوشنبه ( 28 شهریورماه) برای بررسی طرح ها و پروژه های صنعت نفت در استان خوزستان و توانمندی های شرکت ملی حفاری ایران وارد اهواز شد و در بدو ورود با حضور در موقعیت عملیاتی استقرار دستگاه حفاری 58 فتح از نزدیک از تلاش حفارمردان قدردانی نمود.










ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: