تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۹۹۵
تعداد بازدید: ۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر از پرداخت ۷۵۰ میلیون دلار تسهیلات برای توسعه کشتی‌ سازی و صنایع مربوطه در استان خبر داد و گفت: کشتی‌ سازی در بوشهر رونق می‌گیرد.
به گزارش مارین نیوز، محمد هادی رستیمان با بیان اینکه این استان بیش از 900 کیلومتر مرز دریایی با خلیج‌فارس دارد اظهار داشت: ساماندهی شناورهای تجاری و صیادی یکی از برنامه‌های مهم است که در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.
وی استقرار صنایع شناور سازی و تأسیسات مرتبط به این صنعت در یک مجموعه معین را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر پرداخت تسهیلات به میزان 750 میلیون دلار به صنایع دریایی و تأسیسات مرتبط به آن است.
معاون امور عمرانی استان بوشهر اضافه کرد: بر اساس این مصوبه در مدت سه سال 750 میلیون دلار به صنایع دریایی استان بوشهر تسهیلات و هر سال 250 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به فعالان این حوزه پرداخت می‌شود.
رستمیان ساخت و جایگزینی شناورها را یکی از موارد مهم در پرداخت تسهیلات یاد شده دانست و تصریح کرد: اجرا این مصوبه رونق قابل توجهی در صنعت کشتی سازی در استان بوشهر ایجاد می‌کند.
وی صنعت کشتی سازی را سبب ایجاد اشتغال، ارزآوری و رونق اقتصادی دانست و خاطر نشان کرد: با رشد و ارتقا این صنعت زمینه رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و صادرات محصول کشتی سازی در استان بیش از پیش فراهم می‌شود.
معاون امور عمرانی استان بوشهر ادامه داد: برای تزریق سالانه 250 میلیون دلار برای فعالان صنعت شناور سازی از طریق وزارت صمت، شورای عالی صنایع دریایی پیگیری‌های لازم انجام شده و با برطرف شدن مشکلات پرداخت این اعتبارات محقق می‌شود.








ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: