تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۰۱۸
تعداد بازدید: ۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به اولویت ‌های پژوهشی این دانشگاه از رایزنی با سازمان ‌ها و صنایع مرتبط در حوزه ‌های تخصصی دریایی و دریانوردی خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، دکتر محمد ذاکری در خصوص تعیین اولویت‌های پژوهشی این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه علوم و فنون خرمشهر به عنوان دانشگاه نسل سوم و چهارم مطرح است؛ این دانشگاه‌ها بر اساس نیاز و تقاضا با مأموریت مشخص در وزارت علوم مطرح هستند.
وی افزود: همان‌طور که از اسم دانشگاه خرمشهر مشخص است، مأموریت این دانشگاه پرداختن به چالش‌ها و مسائل دریایی است. اعضای هیات علمی به مطالعات علوم بنیادی و پایه در دریا و اکوسیستم‌ آب‌های داخلی منابع آبی و ... می‌پردازند. با توجه به تخصصی بودن دانشگاه، به بحث‌های مهندسی کشتی، شیلات، محیط زیست، مخابرات، سازه‌های دریایی و مباحث علوم انسانی مربوط به دریا از جمله اقتصاد دریا، مدیریت دریا، مدیریت بازرگانی دریا، حمل و نقل بین‌المللی و ... در قالب اولویت‌های پژوهشی دانشگاه پرداخته می‌شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ادامه داد: مأموریت ما حل مشکلات و معضلات اکوسیستم‌های آبی در دریا و آب‌های داخلی و مشکلات صنایع، دستگاه‌ها و ادارات مرتبط با بنادر و دریانوردی است.
ذاکری گفت: اساساً دغدغه وزارت علوم در حال حاضر حل مشکلات کشور از طریق دانشگاه‌ها و مراکز علمی است و در این راستا تمام دانشگاه‌ها را به سمتی هدایت کرده که بتوانند مشکلی را با توجه به نیازهای منطقه، زیست‌بوم اجتماعی و زیست‌بوم فناوری مرتفع کنند.
وی یادآور شد: به این منظور سامانه‌های مختلفی در وزارت علوم طراحی شده است از جمله سامانه نان یا نظام ایده و نیازها که در این سامانه، نیاز صنایع و ادارات در حوزه‌های مختلف ثبت می‌شود و اعضای هیات علمی ایده‌های خود را در قالب پروپوزال و پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی تطبیق می‌دهند. به عبارت دیگر، پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی تقاضامحور و نیازمحور خواهند بود و این روال به صورت اتوماسیونی درآمده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: مأموریت دانشگاه ما مشخص است و رایزنی ما نیز با سازمان‌های مشخص از جمله اداره‌کل شیلات استان خوزستان، اداره‌کل بنادر و دریانوردی خرمشهر و آبادان و سایر صنایع وابسته به دریانوردی و مهندسی سازه‌های دریایی است و در حال رایزنی با این مجموعه‌ها هستیم.








منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: