تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۰۷۹
تعداد بازدید: ۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان داشت: مجلس تا پیش از ارائه جداول بودجه سال ۱۴۰۲ به برنامه هفتم رسیدگی می‌کند و به محض ارسال این جداول، آنها را با برنامه هفتم بررسی خواهد کرد.
به گزارش مارین نیوز، حمیدرضا حاجی بابایی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: خبرها حاکی از این است که دولت با جدیت مشغول بررسی لایحه بودجه است و ما هم در مجلس منتظریم این لایحه هر چه زودتر ارائه شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم تصریح کرد: بودجه ۱۴۰۲ باید تحول‌گرا و همراه با اصلاح ساختار بودجه و متناسب با سیاست‌های کلی نظام باشد و بتواند تورم را کاهش و ثبات اقتصادی ایجاد کند.
حاجی بابایی اضافه کرد: بودجه باید به گونه‌ای تدوین شود که بتواند مشکلات معیشتی و مسکن مردم را بهبود بخشد و قیمت‌ها را کنترل کند. این انتظاراتی است که از لایحه بودجه ۱۴۰۲ داریم و امیدواریم بتواند با دنبال کردن نظام پرداخت عادلانه در جهت محرومیت‌زدایی حرکت کند.
وی با بیان اینکه در جلسه سران قوا تاکید شده که امسال برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ بررسی و تصویب شود،گفت: با توجه به دو مرحله ای شدن روند بررسی بودجه، دولت باید به سرعت مرحله نخست بودجه که شامل ماده واحد، احکام، درآمدها و هزینه‌ها است را به مجلس تقدیم کند تا پس از بررسی در مجلس برای تایید به شورای نگهبان ارسال شود و پس از آن لایحه برنامه هفتم به مجلس ارسال و رسیدگی به آن شروع می‌شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس تا پیش از ارائه جداول بودجه سال ۱۴۰۲ یعنی مرحله دوم بررسی بودجه از سوی دولت، به برنامه هفتم رسیدگی می‌کند و به محض ارسال این جداول، آنها را با برنامه هفتم بررسی می‌کند و امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال، بودجه سال آینده و برنامه را مصوب کنیم.
حاجی بابایی تصریح کرد: لایحه بودجه باید تا ۱۵ آذر به مجلس تقدیم شود اما برخی صحبت‌ها، ابهامات و دیدگاه‌ها موجب شد که این موضوع به تأخیر بیفتد اما خبرها حاکی از آن است که دولت به زودی بررسی بودجه را به پایان می‌رساند امیدواریم هر چه زودتر این لایحه به مجلس ارائه شود تا بتوانیم رسیدگی به لایحه بودجه را آغاز کنیم.







منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: