تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۰۹۴
تعداد بازدید: ۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
صاحبان مقاله ‌های برتر اولین همایش بین ‌المللی علوم دریایی با رویکرد نوآوری در اکوسیستم ‌های آبی با تکیه بر اقتصاد دریاپایه، همزمان با اختتامیه این همایش در دانشگاه هرمزگان معرفی و تقدیر شدند.
به گزارش مارین نیوز، دکتر احمد نوحه‌گر رئیس همایش بین‌المللی علوم دریایی، دکتر علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، دکتر علی مبینی دهکردی رئیس مرکز توسعه و سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران، دکتر حسن مروتی معاون سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر مسعود صدری نسب رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، دکتر علیرضا ذاکر اصفهانی رئیس پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران و دکتر محمد صادقی رئیس دانشگاه هرمزگان از صاحبان مقاله‌های برتر اولین همایش بین‌المللی علوم دریایی تقدیر کردند.


امیرعلی بروند، مهناز جدیدی، طاهره درداب و دانیال قادری به عنوان ارائه‌دهندگان مقاله‌های برتر این همایش شناخته شدند. امیرعلی بروند بخاطر ارائه مقاله «تحلیل پدیدارشناسانه صید غیرقانونی در ایران»، مهناز جدیدی بخاطر ارائه مقاله «شناسایی پتانسیل‌های اقتصادی محیط زیست دریایی جهت ارائه آموزش به جوامع محلی» و دانیال قادری بخاطر ارائه پهنه‌بندی نشت لکه نفتی احتمالی در کانال قشم با توجه به پارامترهای فیزیکی دریا مورد تقدیر قرار گرفتند.
۱۵۰ مقاله به دبیرخانه اولین همایش بین‌المللی علوم دریایی ارسال شده بود که ۱۰۰ مقاله از سوی هیأت داوران همایش پذیرش شده و ۲۴ مقاله در قالب پنج پنل تخصصی در این همایش ارائه شد.
این پنج پنل تخصصی شامل پنل‌های «آبزیان دریایی: زیست‌شناسی، تنوع زیستی، بهره‌برداری و حفاظت»، «هواشناسی و اقلیم‌شناسی دریایی»، «برنامه‌ریزی، مدیریت و آموزش در جوامع ساحلی – دریایی»، «International Panel on Reproductive Biology in Aquatic Animals» و «علوم دریایی: زیست‌شناسی دریا، فیزیک دریا و محیط زیست دریایی» بود.
دکتر احمد نوحه‌گر، رئیس پژوهشکده علوم دریایی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران در آئین اختتامیه اولین همایش بین‌المللی علوم دریایی ضمن قدردانی از جمعی از دست‌اندرکاران اجرایی و کمیته علمی همایش، با بیان اینکه اقتصاد دریاپایه دارای شاخصه‌هایی نظیر توسعه‌گرایی، کنش‌گرایی و تحرک‌پذیری است، گفت: ظرفیت مناسبی برای اشتغالزایی در جنوب کشور با استفاده از دریا وجود دارد که در صورت استفاده از این ظرفیت، شاهد شکوفایی اقتصادی در ایران خواهیم بود.
استاد دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه هر دوره همایش بین‌المللی علوم دریایی در یکی از استان‌های ساحلی کشور برگزار خواهد شد، گفت: دومین دوره همایش بین‌المللی علوم دریایی در اردیبهشت یا خرداد ماه ۱۴۰۲ در یکی از استان‌های شمالی و یا در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در یکی از استان‌های جنوبی کشور برگزار خواهد شد.
دکتر علی مبینی دهکردی، معاون دانشگاه تهران و رئیس مرکز توسعه و سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران نیز در آئین اختتامیه اولین همایش بین‌المللی علوم دریایی گفت: توسعه دریامحور یک فرصت بی‌نظیر برای جمهوری اسلامی ایران است که بتواند چالش‌های اساسی پیش روی خود نظیر چالش محیط زیست و توسعه، چالش ۱۰ میلیون بیکار که خواهان اشتغال و مسکن و امکانات شهری و متناسب با زیست اجتماعی مناسب هستند و برخی دیگر از چالش‌های پیش رو را حل کند.
وی با تاکید بر توجه و تمرکز بر پیشران‌های توسعه در کشور، تصریح کرد: تاکنون، پیشران توسعه در ایران، «دولت» بوده است؛ این در حالی است که از این پس باید بنگاه‌ها باشد و بنگاه‌ها در زیست بوم پیشتازی کنند.
معاون دانشگاه تهران اظهار کرد: دانشگاه‌ها آماده هستند به عنوان پیشتاز این زیست بوم، اکوسیستم دریامحوری که مبتنی بر تمدن‌سازی است را سامان دهند.








ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: