تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۰۹۸
تعداد بازدید: ۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
سرپرست شیلات هرمزگان گفت: حدود چهار هزار و 600 فروند شناور صیادی و بالغ بر 35 هزار نفر صیاد در استان هرمزگان گفت: این ناوگان عظیم صیادی برای استان هرمزگان حدود 300 هزار تن صید سالانه را رقم زده است.
به گزارش مارین نیوز، ساسان صادقی سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های غنی صید و صیادی هرمزگان نیازمند تعامل خوب بین همه دستگاه های اجرایی و ارگان ها در راستای حفاظت از ذخایر آبزیان و پایداری اشتغال حوزه صیادی است، خاطرنشان کرد: حدود چهار  هزار و 600 فروند شناور صیادی و بالغ بر 35 هزار نفر صیاد در استان هرمزگان فعالیت دارند که این ناوگان عظیم صیادی برای استان هرمزگان حدود 300 هزار تن صید سالانه را رقم زده است که موجب رونق سفره های مردم و فعالیت چرخه اقتصادی شده است.
صادقی با تاکید بر اینکه فشار ناشی از صید و صیادی غیر مجاز بر ذخایر آبزیان موجب مطالبه عمومی مبنی بر ممانعت از صید غیر مجاز  و صیادی مخرب شده است، گفت: بدون شک گستردگی سواحل و دریای استان و همچنین مقابله با صید غیر مجاز، یاری و تعامل همه مسئولان و دستگاههای اجرایی را می‌طلبد.
سرپرست شیلات هرمزگان با اشاره به تلاش مجموعه شیلات برای بازسازی و بهسازی ذخایر آبزیان از طریق احداث زیستگاه های مصنوعی، ایجاد مراکز بازسازی ذخایر و  رهاسازی لارو میگو و ...  افزود: در کنار این اقدامات می طلبد ارتقای همکاری مرزبانی و شیلات با توجه به انعقاد تفاهم نامه خوبی که بین سازمان شیلات ایران و مرزبانی کشور صورت گرفته است در برخورد با صید و صیادی غیر مجاز ارتقا یابد.
وی وجود کارگاههای غیر مجاز ساخت شناور که به صورت غیر مجاز اقدام به ساخت شناور می کنند را از عوامل زمینه ساز صید غیرمجاز خواند و گفت: ساماندهی این مهم نقش بسزایی در مقابله با صید غیرمجاز دارد.








برچسب ها: مارین نیوز ، شیلات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: