تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۱۰۱
تعداد بازدید: ۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
مذاکره‌ کنندگان در کنفرانس تنوع زیستی سازمان ملل متحد به یک توافق تاریخی دست یافتند که نشان‌ دهنده مهمترین تلاش برای حفاظت از زمین و اقیانوس‌ های جهان و تامین مالی حیاتی برای حفظ تنوع زیستی در جهان در حال توسعه است.
به گزارش مارین نیوز از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این چارچوب جهانی در روزی ارائه می‌شود که کنفرانس تنوع زیستی سازمان ملل متحد یا COP۱۵ قرار است در مونترال به کار خود پایان دهد. چین که ریاست این کنفرانس را بر عهده دارد، پیش‌نویس جدیدی را روز یکشنبه منتشر کرد که به مذاکرات گاه بحث‌برانگیز که به شدت مورد نیاز است، شتاب می‌بخشد.


هوآنگ رانچیو، وزیر محیط زیست چین پیش از تصویب این بسته پیش از سپیده دم که با تشویق حضار همراه شد، گفت: ما بسته‌ای در دست داریم که فکر می‌کنم می‌تواند ما را راهنمایی کند، زیرا همه با هم برای متوقف کردن و معکوس کردن از دست دادن تنوع زیستی و قرار دادن تنوع زیستی در مسیر بازیابی به نفع همه مردم جهان کار می‌کنیم. واقعا می‌توانیم افتخار کنیم.
مهمترین بخش از این توافقنامه، تعهد به حفاظت از ۳۰ درصد از زمین و آب است که برای تنوع زیستی تا سال ۲۰۳۰ مهم در نظر گرفته می‌شود. در حال حاضر، ۱۷ درصد از مناطق خشکی و ۱۰ درصد از مناطق دریایی محافظت می‌شوند.
این قرارداد همچنین خواستار جمع‌آوری ۲۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ برای تنوع زیستی از طیف وسیعی از منابع و تلاش برای حذف تدریجی یا اصلاح یارانه‌هاست که می‌تواند ۵۰۰ میلیارد دلار دیگر برای حفاظت از طبیعت فراهم کند. به عنوان بخشی از این بسته مالی، چارچوب مذکور خواستار افزایش سالانه حداقل ۲۰ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۵ است که به کشورهای فقیر می‌رسد. این رقم تا سال ۲۰۳۰ هر سال به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.








منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: