تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۱۱۳
تعداد بازدید: ۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از نصب و راه اندازی چارت الکترونیکی (نقشه دریایی الکترونیکی) در مراکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC) و کنترل ترافیک دریایی (VTS) برای اولین بار در بنادر شمال کشور خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مهدی نیکوکار معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اعلام نصب و راه اندازی چارت الکترونیکی در مراکز MRCC و VTS اظهار داشت: از جمله وظایف مهم سازمان بنادر ودریانوردی نظارت کامل در امور کشتیرانی و شناور های خدماتی و همچنین تامین ایمنی عبور و مرور کشتی های متردد در آبراه های تحت حاکمیت دریایی است.
وی ادامه داد: در این راستا معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان طبق وظایف محوله برای مراکز MRCC و VTS  بندرانزلی چارت های الکترونیکی دریایی به روز حوزه جنوب دریای کاسپین را تامین و به عنوان نخستین بندر شمال کشور در این دو مرکز نصب و راه اندازی نمود.
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به قابلیت مهم نرم افزار چارت الکترونیکی خاطرنشان کرد: اتصال به سیستم شناسایی خودکار شناورها (AIS) و همچنین کنترل و پایش لحظه ای کشتی های متردد در آبراه های دریایی استان گیلان به سهولت انجام خواهد پذیرفت.
نیکوکار با بیان اینکه در راستای اجرای ایمن تر و سریع تر عملیات های جستجو و نجات دریایی، نقشه های دریایی به روز  الکترونیکی بر شناور "ناجی  ۱۴" نیز در این پروژه تامین و نصب گردید، تصریح کرد: نقشه های الکترونیکی دریایی یاد شده بر مبنای نقشه های تولید شده ایرانی سازمان نقشه برداری کشور بوده که توسط متخصصین داخلی تهیه و  بر اساس استانداردهای بین المللی تاییدیه های لازم را دریافت کرده است. 









ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: