تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۱۴۲
تعداد بازدید: ۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
مدیرکل صنایع دریایی وزارت صمت گفت: هم اکنون ۲۳ مجموعه (یارد) تعمیرات شناور‌های های غیرنظامی در کشور وجود دارد که موجب شده هیچ محدودیتی در تعمیر شناور‌ها نداشته باشیم.
به گزارش مارین نیوز، سعید جعفری مدیرکل صندوق صنایع دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص گسترش زنجیره تعمیرات شناور‌ها در کشور، گفت: ۳ مجموعه متعلق به تعمیر شناور‌های بزرگ و متوسط با ظرفیت باربری بالای ۵۰ هزار تن است و حداقل ۲۰ مجموعه نیز برای تعمیر شناور‌های کوچک در کشور وجود دارد.
رییس دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی با بیان اینکه ظرفیت و توانمندی بالایی در کشور در حوزه تعمیرات شناور‌ها وجود دارد، افزود: این توانمندی در کشور قابل گسترش است و برخی مجموعه‌ های تعمیراتی، صف چند ماهه برای تعمیر شناور‌ها دارند.
مدیرکل صندوق صنایع دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به تعمیر یکی از بزرگترین کشتی‌ های دنیا که اخیراٌ در یک شرکت ایرانی انجام گرفت، ادامه داد: در خصوص تعمیر شناور‌ها هیچ محدودیتی در کشور وجود ندارد و شرکت‌ های ایرانی با اتکا به توان داخلی توانایی تولید و تعمیر هر نوع شناوری را دارند.
جعفری، توسعه خدمات پشتیبانی در صنعت کشتی‌سازی را یکی از برنامه‌ های اصلی وزارت صمت عنوان کرد و گفت: هم اکنون در شورایعالی صنایع دریایی، با کمک شرکت ‌های دانش بنیان و همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال شناسایی، حمایت و تقویت زنجیره تأمین این صنعت برای پشتیبانی از تعمیر و تولید هستیم.







ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: