تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۱۴۵
تعداد بازدید: ۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: برای نخستین بار در کشور یک فروند بویه غوطه ‌ور ساخته شده به دست متخصصان داخلی با موفقیت در بندر شهید رجایی به آب ‌اندازی شد.
به گزارش مارین نیوز، محمدرضا پوررجبی افزود: برای نخستین بار در کشور یک فروند بویه غوطه‌ ور ساخت داخل در بندر شهید رجایی به آب‌اندازی شد تا تحت آزمایش عملی و واقعی قرار گیرد. 
وی ادامه داد این نوع بویه ویژه بوده و تمامی عملیات طراحی ساخت ماکت مدل‌سازی رایانه‌ای انجام محاسبات تعادل اجرای شبیه‌سازی رایانه‌ای و ساخت در مقیاس واقعی در داخل کشور و توسط مهندسان ایرانی انجام شد. 


به گفته پوررجبی؛ بعد از مثبت بودن نتایج آزمایش‌ها در حوضچه، مدل ساخت قطعات واقعی آغاز و پس از مونتاژ در محل حوضچه خدمات بندر شهید رجایی به آب اندازی شد تا به طور عملی نتایج حفظ تعادل در جزر و مد و شرایط آب و هوایی بررسی شود.  
وی مناسبت بودن برای نشانه‌گذاری دریایی در کانال‌های کم‌عرض، دارای کارایی فوق‌العاده نصب در مناطق با ارتفاع موج سه متر و شرایط جوی نامساعد، قابلیت نصب در رودخانه‌های با سرعت جریان آب زیاد، عدم نیاز به استفاده از زنجیر لنگر و به تبع آن نبود حرکت بویه و قابلیت استفاده در ارتفاع‌های مختلف را از ویژگی‌های بویه غوطه‌دار عنوان کرد.









ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: