تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۱۴۸
تعداد بازدید: ۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار با سفیر امارات در ایران با بیان "ایران برای توسعه همکارهای دریایی، بندری و ترانزیتی با ابوظبی آمادگی دارد" گفت:امارات می‌ تواند در قالب قراردادهای بلند مدت در بندر چابهار سرمایه ‌گذاری کند.
به گزارش مارین نیوز، علی‌اکبر صفایی در دیدار با سفیر امارات در ایران با اشاره راهبرد دولت سیزدهم برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و ارتباطات حسنه با کشورهای همسایه، توسعه روابط دریایی بین دو کشور ایران و امارات متحده عربی را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: ایران برای هرگونه توسعه همکارهای دریایی، ترانزیتی و ارتباطات بندری با ابوظبی آمادگی دارد.


وی ادامه داد: ارتباط ترانزیتی و بندری بین تهران و ابوظبی با کشورهای آسیای مرکزی و سایر کشورها می‌تواند به سرعت شکل گرفته و خیلی سریع رونق بگیرد.
وی با اشاره به آمادگی سازمان بنادر و دریانوردی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های بندری و دریایی امارات در بنادر جنوب ایران به ویژه بندر شهید رجایی و بندر چابهار افزود: در بندر چابهار ظرفیت‌های بسیار خوبی فراهم شده و بخش خصوصی امارات متحده می‌تواند در قالب قراردادهای بلند مدت در بندر چابهار سرمایه‌گذاری کند.
سیف محمد عبید الزعابی، سفیر امارات متحده عربی در ایران نیز با تاکید بر گسترش روابط اقتصادی در حوزه حمل‌ونقل دریایی بین تهران و ابوظبی، از اعتماد و علاقه دولت امارات برای توسعه همکاری‌های بندری و دریایی با ایران خبر داد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های شرکت‌ های امارات متحده برای سرمایه‌ گذاری بندری و دریایی در کشورهای همسایه، علی الخصوص ایران گفت: در آینده نزدیک بازدید میدانی توسط کارشناسان اماراتی از بنادر ایران انجام می شود.
وی  همچنین با اشاره به زیرساخت‌های بسیار خوب حمل‌نقلی و ترانزیتی در این کشور، از رویکرد ایران برای توسعه همکاری‌های ترانزیتی با کشورهای CIS استقبال کرد.









ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: