تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۱۸۶
تعداد بازدید: ۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
مرکز دریایی جدید شهر اسبیرگ با عنوان "فانوس" در گروه معماری اسنوهتا و معماران WERK طراحی شده است.
به گزارش مارین نیوز، سازه چوبی "فانوس" به عنوان یک فضای گردهمایی برای باشگاه‌ های ورزش‌ های آبی و سایر بازدید کنندگان بندر اسبیرگ در نظر گرفته شده است. این سازه مدور از بازدید کنندگان در برابر شرایط سخت آب و هوایی محافظت می‌ کند، درحالیکه پنجره‌ های بزرگ و پله ‌های آمفی ‌تئاتر چشم ‌انداز دریا را به نمایش می‌ گذارند.


توماس کوک مدیر اجرای استودیو معماری WERK گفته است: هدف از ساخت این مرکز دریایی ایجاد یک مقصد منحصربه ‌فرد بوده است که سواحل غربی دانمارک را روشن می‌ کند تا همه بتوانند راه خود را به جوامع جدید در دریا بیابند.


این سازه دارای امکاناتی برای باشگاه‌ های مختلف، انبار قایق، امکانات آموزشی و مناطق کارگاهی در کنار سایر کارکردهای اجتماعی و آموزشی است که هدف آن دعوت به فعالیت، تعامل و یادگیری برای بازدید کنندگان است.
حجم ساختمان به شکلی طراحی شده که کاربران خود را از بادهای شدید محافظت کند. همچنین نمای چوبی برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی سخت ساخته شده است، درحالیکه پایه بتنی امکان بالا آمدن آب را در صورتیکه آب از سد اطراف فراتر رود، در نظر می ‌گیرد.
این ساختمان با مساحت حدود ۲۸۰۰ متر مربع با الهام از هندسه و مهارت ساخت قایق ‌ها، که نشانه ‌ای از سنت دریایی بندر اسبیرگ است طراحی شده. ریتم نما و تکرار عناصر چوبی عمودی از اثر موج ‌دار نور منعکس شده که از آب الهام می‌ گیرد. همین ریتم در سقف ادامه دارد، جاییکه پنل های خورشیدی در کمربندی در اطراف لبه بالایی یکپارچه شده ‌اند.











ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: