تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۱۹۰
تعداد بازدید: ۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
رئیس شورای شهر بندرعباس، گفت: عدم تعیین تکلیف حریم ۶۰ متری دریا جز موضوعاتی بود که بر اساس آن بسیاری از ساحل نشینان با مشکلات متعددی برای مرمت و سند مالکیت خود مواجه بودند که این مشکل برطرف شد.
به گزارش مارین نیوز، فاطمه جراره، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار داشت: پس از چندین سال بلاتکلیفی، ساحل نشینان ساکن در حریم ساحل که در بلاتکلیفی چندین ساله در حریم ۶۰ متری با مشکلات زیادی مواجه بودند، حریم ۶۰ متری در تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ تصویب شد.
وی افزود: حسب قانون مستحدث و ساحلی مصوب سال۱۳۵۴ درخصوص تعیین بستر و حریم دریا در تبصره ۱ ماده ۲ قانون وزارت کشاورزی و منابع طبیعی مکلف بود که بعد از ۵ سال این خط حریم ۶۰ متری را مشخص می کردند اما متاسفانه اتفاق نیفتاده بود و افرادی که در ساحل دریای عمان و خلیج فارس بودند با مشکلات متعددی مواجه بودند.
جراره ادامه داد: در همین راستا شورای اسلامی شهر و شهرداری بندرعباس در سال ۱۳۹۶ حسب هماهنگی بعمل آمده با استانداری هرمزگان ‌‌و دستگاههای نظارتی جهت رفع مشکلات شهروندان در خصوص امکان احداث بنا، مرمت، بازسازی و اخذ سند مالکیت املاک واقع در پلاک های اول تا سوم سمت ساحل، با همکاری دانشگاه هرمزگان بعنوان مشاور طرح اقدام به بازنگری خط حریم ۶۰ متری مندرج در طرح تفصیلی و طرح جامع نموده که نتیجه آن ۳ طرح پیشنهادی بود که طرح اول منطبق با عکس هوایی سال۱۳۵۴ و خط دوم بر مبنای وضعیت موجود ساحل و خط سوم یا خط بهینه با رعایت حقوق مکتسبه و جمع جهات قانونی و حقوقی تهیه شد.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: جلسات متعددی در استانداری هرمزگان و وزارت راه و شهرسازی و همچنین ادارات و دستگاه های مرتبط گرفته شد که خروجی آن بعنوان یک طرح بهینه در جلسه شورای برنامه ریزی استان مورد تصویب قرار گرفت.
وی تصریح کرد: مراتب مصوبه شورای برنامه ریزی به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شد، پس از تصمیم و اصلاح خط حریم مندرج در طرح های تفصیلی و طرح جامع از طریق اداره راه و شهرسازی و همچنین شهرداری مکاتبات متعددی و پیگیری های مکرر نهایتا در جلسه شورایعالی ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ مورد تصویب قرار گرفت.
جراره عنوان کرد: البته این موضوع مصوبه ستاد سفر ریاست جمهوری جهت واگذاری تعیین خط در شورای برنامه ریزی استان در این راستا موثر بوده است. 
وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از رییس جمهور محترم، اضافه کرد: این جز موضوعاتی بود که باعث می‌شد خیلی از ساحل نشینان خلیج‌فارس و دریای عمان با مشکلات متعددی برای مرمت و سند مالکیت خود مواجه شوند که این مشکل برطرف شد.









ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: