تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۱۹۴
تعداد بازدید: ۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در برنامه هفتم توسعه باید به "حمل‌ونقل دریایی" و "اقتصاد دریامحور" توجه جدی داشته باشد، گفت: به طور حتم کمیسیون عمران و کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به حل مشکلات و نیازهای دریایی و بندری کشور نگاه مثبت و همراهی خواهد داشت.
به گزارش مارین نیوز، رحمت‌الله فیروزی در مورد ضرورت توجه و تاکید بر توسعه حمل‌ونقل دریایی و اقتصاد دریامحور در برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: تمامی شقوق حمل‌ونقل اعم از دریایی، ریلی، هوایی و جاده‌ای از اهمیت بسیار بالایی برای توسعه اقتصاد کشور برخوردار هستند و در این بین با توجه به ظرفیت‌های فوق‌العاده دریایی و بندری کشور، توجه جدی به حمل‌ونقل دریایی در برنامه هفتم توسعه کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: حمل‌ونقل دریایی می‌تواند بخش زیادی از اقتصاد کشور را راهبری و هدایت کند و از اهمیت بسیار زیادی برای اقتصاد ایران برخوردار است که متاسفانه طی سالیان گذشته در مورد آن غفلت کرده‌ایم.
عضو کمیسیون عمران مجلس ابراز امیدواری کرد دولت به صورت جدی در لایحه برنامه هفتم توسعه به حمل‌ونقل دریایی و اقتصاد دریامحور توجه جدی داشته باشد و تمام هم و غم خود را بر این موضوع معطوف کند.
وی خاطرنشان کرد: در کنار دولت، کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق باید به مقوله حمل‌ونقل دریایی توجه جدی داشته باشد و با هم‌افزایی شرایط توسعه حمل‌ونقل دریایی را رقم بزند.
به گفته فیروزی؛ باید نیازها و مشکلات حمل‌ونقل دریایی کشور به عنوان یکی ارکان اساسی حوزه حمل‌ونقل احصاء شود و اگر بخواهیم وضعیت اقتصاد ایران را بهبود بخشیم چاره‌ای جز توسعه حمل‌‌ونقل دریایی و ارتقاء این حوزه نداریم.
وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولیان حوزه حمل‌ونقل و به ویژه حمل‌ونقل دریایی باید نیازهای مادی و غیرمادی این بخش را برای دولت تشریح کنند و اقناع سازی لازم را انجام دهند، گفت: به طور حتم مجلس در راستای توسعه حمل‌ونقل دریایی و نگاه ویژه به این بخش در برنامه هفتم توسعه در کنار دولت و سازمان بنادر خواهد بود و تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا شاهد دگرگونی وضعیت حمل‌ونقل دریایی و توسعه اقتصاد دریامحور باشیم.







ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: