تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۲۱۰
تعداد بازدید: ۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
مدیرکل شیلات مازندران به هنگام رها سازی ماهی درقفس دریایی در شهرستان نوشهر تاکید کرد: پرورش ماهی در قفس های دریایی یک فرصت مناسب شیلاتی برای سرمایه گذاری است.
به گزارش مارین نیوز، قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران صبح روز دوشنبه ۳ بهمن ماه ماهیان را در قفس دریایی مستقر درعمق دریای کاسپین رهاسازی نمودند. 
کریم زاده در پایان رهاسازی ماهی در این قفس های دریایی گفت: در دریای کاسپین ظرفیت ‌ها و پتانسیل های مختلفی وجود دارد که با یک برنامه ریزی مناسب می‌توان زمینه تولید، اشتغال و در آمد را فراهم نمود.


وی درادامه دراین زمینه افزود: به غیر از ظرفیت ‌های گردشگری، صید وصیادی، آبزی پروری درعمق دریا ( پرورش ماهی در قفس دریایی) با رویکرد تولید محصول شیلاتی اقتصاد دریا محور یک فرصت مناسب و یک روش نوین آبزی پروری است که تولید آبزیان باکیفیت بالا و بازار پسند در این قفس ها می ‌تواند زمینه‌ های رشد اقتصادی استان را فراهم نماید. 
مدیرکل شیلات مازندران پرورش ماهی در قفس های دریایی را از جمله پروژه ‌های مصوب اقتصاد مقاومتی و مورد حمایت دولت برشمرد و تصریح نمود: در استان مازندران ۴۹ فرصت سرمایه گذاری شیلاتی شناسایی شده که ۳۳ فرصت آن در بخش پرورش ماهی در قفسهای دریایی است و ما امروز شاهد تلاش و همت سرمایه گذاراین قفس ها، آقای نظری هستیم که امیدواریم ماهیان با کیفیت و مطلوب تولیدی از این قفسها به بازار عرضه شود. 
گفتنی است، ظرفیت هرقفس دریایی تولید ۳۰ الی ۵۰ تن ماهی است و با این رهاسازی تعداد قفس دریایی ماهیدار شده در شهرستان نوشهر به شش عدد رسیده و در مدار تولید آبزیان قرار گرفتند.







ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: