تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۲۱۹
تعداد بازدید: ۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
نشست مشورتی راهکارهای تجاری سازی سیستم پردازش آب توازن کشتی ها، برای استفاده بر روی شناورهای ناوگان دریایی کشور و به منظور پیشگیری از آلودگی دریا با حضور مجید علی نازی، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.
به گزارش مارین نیوز، به دنبال الزام آور شدن به کارگیری سیستم پردازش آب توازن (Ballast Water Treatment System) در کشتی ها، برای جلوگیری از انتقال گونه های غیربومی آبزی تا سال ۲۰۲۴، سیستم ایرانی پردازش آب توازن کشتی ها که توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی طراحی و به تایید سازمان بین المللی دریانوردی رسیده است.


به دنبال تولید و دریافت تاییدیه نهایی سیستم پردازش آب توازن کشتی ها توسط سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) نشست مشترکی با حضور نمایندگان شرکت های کشتیرانی، دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی، موسسات رده بندی کشتیها، اتحادیه مالکان کشتیهای ایرانی، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، انجمن دریانوردان تجاری و معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، در زمینه ارائه راهکارهای تجاری سازی، برگزار شد.
در این نشست، عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تلاش¬های شرکت دانش بنیان ایرانی برای تولید سیستم پردازش آب توازن کشتی ها و دریافت تائیدیه نهایی از سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) تقدیر و تاکید کرد: نصب و استفاده از این سیستم پردازش آب توازن کشتی ها توسط شرکت های کشتیرانی و ارگانهای مرتبط با صنعت دریانوردی، فرصتی برای تسهیل در فعالیت ناوگان دریایی کشور خواهد بود.
مجید علی نازی اظهار داشت: دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی نیز می تواند نقش مهمی در ایجاد همکاری و تعامل بین صنعت دریایی و شرکت های دانش بنیان برای تولید تجاری تجهیزات دانش بنیان داشته باشد.
شایان ذکر است، تولید سیستم پردازش آب توازن از پیچیدگی های خاص فنی برخوردار است و تاکنون فقط ۶۵ کشور موفق به اخذ تائیدیه نهایی از سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) شده اند. این شرکت دانش ‌بنیان موفق به اخذ تائیدیه نهایی سیستم پردازش رادکلین (RADClean) از کمیته حفظ محیط زیست دریایی (MEPC) سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) در آذرماه سال¬جاری شده است و آماده تولید تجاری و نصب روی کشتی‌های تجاری اعم از ایرانی و غیرایرانی است.







ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: