تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۲۲۲
تعداد بازدید: ۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
عضو هیأت رییسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: ۴۰۰ پایانه سوخت‌ رسانی در جهان فقط خدمات بانکرینگ ذخیره سازی سوخت ارائه می‌ دهند که ۲۰۰ میلیون تن نفت‌ کوره به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار به کشتی‌ ها می‌ دهند.
به گزارش مارین نیوز، عبدالعلی رحیمی مظفری عضو  هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه دومین همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه نفت و انرژی در قشم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از ظرفیت های مهم منطقه‌ای ما، بانکرینگ سوخت است که می‌تواند ارزآوری قابل توجهی داشته باشد.
وی با بیان این که امنیت خلیج فارس و دریای عمان مدیون حضور ایران است، خاطرنشان کرد: بهره مندی از ظرفیت‌های اقتصادی این منطقه به برنامه ریزی، بسترسازی، ایجاد زیرساخت و نیز نگاه مدیریتی هوشمندانه نیاز دارد تا بتوان این ظرفیت را به فعلیت رساند.
به گفته عضو هیأت رییسه کمیسیون انرژی مجلس، 80 درصد تجارت جهان از طریق حمل‌ونقل دریایی است که ۴۷ درصد هزینه این کشتی‌ها هزینه سوخت است و برای خدمت رسانی به این کشتی‌ها، 400 پایانه سوخت رسانی ایجاد شده که سالانه بیش از 200 میلیون تن نفت کوره و ... را به ارزش بیش از 200 میلیارد دلار در اختیار کشتی‌ها قرار می‌دهند.
سالانه 47 هزار کشتی در خلیج فارس تردد می‌کنند
رحیمی مظفری در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تردد 47 هزار کشتی در خلیج فارس در طول یک سال، خاطرنشان کرد: این 47 هزار کشتی در طول سال به حدود 20 میلیون تن سوخت نیاز دارند و تأمین آن می‌تواند ارزش اقتصادی فراوانی داشته باشد.
وی وجود سواحل گسترده در جزایر و سواحل جنوبی کشورمان و عمق مطلوب در بسیاری از نقاط را یک مزیت نسبی برای کشورمان در زمینه توسعه بانکرینگ عنوان کرد و عنوان داشت: 90 درصد بازار بانکرینگ منطقه خلیج فارس و دریای عمان در اختیار کشور امارات است و از این محل درآمد بسیار بالایی را نصیب آنها ساخته است.
این عضو هیأت رییسه کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: ایجاد سهم برای کشورمان در این بازار بیش از 20 میلیارد دلاری اهمیت فراوانی دارد و ما باید به نسبت به سهم‌مان از سواحل و امنیت خلیج فارس، از این بازار بهره مند شویم و قشم بدلیل وسعت قابل توجه، نزدیکی به سرزمین اصلی و عمق مناسب سرزمینی از قابلیت بالایی در این زمینه برخوردار است.







برچسب ها: کشتیرانی ، بانکرینگ
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: