تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۲۶۵
تعداد بازدید: ۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
۲۴ اسفندماه، روز انتخابات انجمن مهندسی دریایی ایران است و ما کنجکاو هستیم که بدانیم «میزان مشارکت» در این انتخابات چگونه خواهد بود؛ زیرا میزان کمی و کیفی مشارکت، نشانگرهایی برای تشخیص اهمیت این انجمن با خود به همراه دارد.
به گزارش مارین نیوز، روزنامه اقتصاد سرآمد در سرمقاله امروز خود نوشته است: ۲۴ اسفندماه، روز انتخابات انجمن مهندسی دریایی ایران است. بر اساس نامه ابلاغی هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران، دور جدید انتخابات برای انتخاب هیات مدیره انجمن در ۲۴ اسفندماه سال جاری در ساعت ۱۶ برگزار می شود و ما کنجکاو هستیم که بدانیم «میزان مشارکت» در این انتخابات چگونه خواهد بود؛ زیرا میزان کمی و کیفی مشارکت، نشانگرهایی برای تشخیص اهمیت این انجمن با خود به همراه دارد.
میزان کمی مشارکت: اگر تعداد مشارکت کنندگان چه به عنوان منتخب و چه به عنوان انتخاب کننده، زیاد باشد، نشان دهنده وجه اهمیت و اعتبار انجمن مهندسی دریایی ایران است و اگر این مقدار اندک باشد، معلوم است که این انجمن هنوز  به سطح قابل قبول از اعتبار صنفی و اجتماعی نرسیده است. 
میزان فعالیت و تبلیغ: اگر اعضایی که برای هیات مدیره ثبت نام می کنند، به موقع ثبت نام کنند و تبلیغات خود را برای معرفی خود و کسب آراء با جدیت شروع کنند، بدان معناست که هم انجمن مهندسی دریایی اهمیت دارد و هم آن ها برای رسیدن به هیات مدیره و استفاده از انجمن برای اجرای برنامه های خود به این انتخابات اهمیت می دهند؛ در غیر این صورت، نشانگر از ضعف درونی و بیرونی انجمن حکایت خواهد کرد.
برنامه و هدفمندی: اگر مشارکت کنندگان در هیات مدیره جدید، برنامه مدون و مشخص دارند، و هدف معینی را دنبال می کنند، نشان می دهد که انجمن حائز اهمیت است و قابلیت های بزرگ برای کارهای بزرگ دارد؛ اما اگر شرکت کنندگان برای هیات مدیره، بی برنامه و بی هدف باشند، معلوم است که با انجمنی کم مایه سر و کار داریم که اعضای آن از آن انتظار خاصی ندارند.
سواد فنی و اجتماعی: این شاخص به خوبی انجمن دریایی ایران را می تواند از دیگر انجمن ها و اتحادیه هایی که بر وجه تجربی کار می کنند، متمایز می کند. به بیان دیگر؛ اگر در یک انجمن، افراد شرکت کننده برای انتخابات هیات مدیره، دارای سواد فنی بالا و درک اجتماعی بالا باشند و به اصطلاح تحصیل کرده و حرفه ای باشند، نشان می دهد که انجمن مهندسی دریایی ایران، جزو انجمن های تراز بالا است و در غیر این صورت، تکیه بر تجربه و مشارکت در هیات مدیره به دلیل رقابت صرف، نشان می دهدکه فرقی با دیگر انجمن ها و اتحادیه هایی که بر مبنای تجربه و ریش  سفیدی و رقابت به عنوان هیات مدیره کنار هم قرار می گیرند، فرقی نخواهد داشت و از چنین انجمنی نمی توان توقع خاصی داشت. به هر روی، انتخابات پیش رو برای ما دارای اهمیت و حساسیت است و به همین روی، تا روز ۲۴ اسفند و اعلام نتایج، مسیر انتخاباتی انجمن مهندسی دریایی ایران را پیگیری می  کنیم و به دلیل اثری که این انجمن می تواند در اقتصاد دریامحور داشته باشد، به آن کاملا توجه می کنیم. 







ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: